سلامت نیوز:محققان در پژوهشی تازه دریافتند شیر مادر مبتلا به کرونا می‌تواند برای نوزادانشان آنتی بادی به همراه داشته باشد.

تاثیر مثبت شیر مادر مبتلا به کرونا بر روی نوزاد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان ، به تازگی محققان آمریکایی دریافتند شیر مادران مبتلا به کرونا می‌تواند آنتی بادی (پادتن) را برای نوزادانشان به همراه آورد.

به گزارش پایگاه «medical xpress»، یک تیم از محققان آمریکایی اعلام کردند مادران مبتلا به کرونایی که به نوزادان خود شیر می‌دهند، آنتی بادی‌هایی را برای نوزادان شان به ارمغان می‌آورند که می‌تواند محافظی طبیعی برای این نوزادان در برابر کرونا باشد.

این تیم تحقیقاتی، شامل محققانی از «دانشگاه واشنگتن»، «دانشگاه مرکز پزشکی روچستر»، «دانشگاه کالیفرنیا» و شمار دیگری از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی آمریکایی بود و نتایج آن در تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۲۱ در مجله ایمنی شناسی «Frontiers» به چاپ رسید.

این گزارش جدید نشان می‌دهد شیر «زنان شیرده» مبتلا به ویروس «SARS-CoV-۲» (ویروس عامل کرونا) حاوی ویروس نیست. این تحقیقات همچنین از پیشنهادهایی حمایت می‌کند که از زنان می‌خواهد تا در طول مدت داشتن بیماری کرونا و نیز بعد آن به شیر دادن به نوزادان شان ادامه دهند.

این تیم نمونه‌های شیر مادر را برای آنتی بادی‌های ایمونوگلوبین A، مخصوص پروتئین سنبله در ویروس کرونا که مسئول این همه گیری است، مورد آزمایش قرار دادند. در این آزمایش مشخص شد سه چهارم زنان به تولید آنتی بادی در شیرهایشان تا دو ماه ادامه می‌دهند که در برخی از آنها، آغاز آن ظرف هفته‌ای که کرونای این زنان تشخیص داده شده بود، صورت پذیرفته است.

در این پژوهش بیش از ۶۰ زن تحت تحقیقات قرار گرفتند. «میشل مک گوایر» (Michelle McGuire) از دانشگاه آیداهو که ریاست این پژوهش را بر عهده داشت، گفت: آنتی بادی‌ها در بیشتر این زن‌ها تا دو ماه بالا بود، بنابراین اگر شما مبتلا به کرونا هم هستید؛ شیردهی کاردرستی است.

 آنتی بادی موجود در شیر مادر احتمالا منبعی پایدار از ایمنی غیر فعال را برای نوزادان فراهم می‌کند.

محققان می‌گویند: هیچ ویروس زنده‌ای در شیر مادران مبتلا به کرونا کشف نشده است و شیر دادن نه تنها برای نوزادان ایمن است، بلکه احتمالا سبب حفاظت از نوزاد نیز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha