سلامت نیوز :یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

افزایش آلاینده‌های جوی طی ۳ روز آینده/نفوذ سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۳ روز آینده برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا را به همراه دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه طی ۲ روز آینده در سواحل شمالی کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد، ادامه داد: بعد از ظهر دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی از سمت غرب کشور مواجه هستیم و انتظار بارش‌های پراکنده برف و باران را در شمال ایلام، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان‌های شرقی و غربی، ارتفاعات غرب و شمال غرب داریم.

ین کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز سه‌شنبه علاوه بر این مناطق برای شمال خوزستان، لرستان، دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، زنجان، البرز و تهران بارش پیش‌بینی می‌شود، افزود: طی این روز بیشترین بارش‌ها در شمال کرمانشاه و غرب کردستان رخ می‌دهد.

نقشینه با اشاره به اینکه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برای سواحل شمال و اردبیل وزش باد و افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و طی روز چهارشنبه انتظار بارش پراکنده را در شمال شرق کشور خواهیم داشت، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران اظهار کرد: تهران طی ۳ روز آینده آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری دارد و غبارآلود می‌شود و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد و بیشینه دمای پایتخت طی ۳ روز آینده ۱۱ و کمینه دمای آن ۳ درجه بالای پیش‌بینی می‌شود.

وی توضیح داد: گرم‌ترین مرکز استان روز گذشته بندرعباس با بیشینه دمای ۲۱ درجه و سردترین مرکز استان هم امروز صبح شهرکرد با دمای ۳ درجه زیر صفر بوده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha