سلامت نیوز :عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: به طور نسبی واکسینه شده‌ها حتی اومیکرون بگیرند علائم آن بسیار خفیف است و کمتر در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

دلتاویروس سویه غالب کرونا در کشور/ داروهای گیاهی درمان کرونا چقدر موثرند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،طلعت مختاری آزاد، ویروس شناس و عضو کمیته علمی کشوری کرونا، با اشاره به آخرین موتاسیون‌های ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: در حاضر تنها موتاسیون جدید و فعال تأیید شده در ایران اومیکرون است که بسیار کند پیش می رود، آن طوری که ویروس در کشورهای دیگر در حال رشد و پیشرفت است، ما چنین رفتار مشابه‌ای را ندیده‌ایم. باید صبر کنیم ببینیم در دو هفته آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

وی افزود: در کشور ما زمان می‌برد اومیکرون تبدیل به سویه غالب شود و هنوز دلتا ویروس در ایران غالب  است.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا درباره اثرگذاری واکسن‌ها در مواجهه با کرونا، عنوان کرد: واکسن های ما جدا از دیگر واکسن‌های جهان نیست، همه واکسن‌ها براساس ویروس های اولیه ساخته شده‌اند و به طور نسبی موثر هستند، به همین دلیل است که افراد واکسن زده کرونای خفیف می‌گیرند و  بستری نمی شوند. از این رو به طور نسبی واکسینه شده‌ها حتی اومیکرون بگیرند علائم آن بسیار خفیف  است و  کمتر در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

وی همچنین در خطاب به بیماران خاص، اظهار کرد: درباره واکسن بیماران خاص نیز دستور العمل‌هایی صادر شده است، تفاوتی ندارد و به راحتی واکسن آن‌ها پیش بینی شده و مشکلی هم در این رابطه وجود ندارند.

مختاری آزاد، بهترین واکسن را در دسترس‌ترین واکسن عنوان کرد و گفت:  ما باید به داشته‌هایمان درباره واکسن توجه و در دسترس ترین واکسن را تزریق کنیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش پرعارضه‌ترین واکسن، کدام واکسن بوده، اظهار کرد: در این باره نمی‌توانم صحبت کنم، باید اطلاعات جمع آوری شود و حرف علمی زد.

این ویروس‌شناس، درباره توانایی مقابله داروهای گیاهی در برابر ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: نظر شخصی بنده این است که داروهای موثر کرونا نداریم، برخی داروها را که دیده‌ایم درصدی کمی روی این ویروس تاثیر داشته اند، درباره اثرگذاری داروهای گیاهی روی کرونا نیز باید بگویم به عنوان یک ویروس شناس هنوز قانع نشده ام.

وی تصریح کرد: واقعیت آن است ماسک زدن، واکسن زدن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مبتلا نشدن و عدم بستری همه کمک می‌کند؛ از سویی دیگر کمک خواهد کرد که طوفان موج‌های کرونا را بشکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha