سلامت نیوز: بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های هند، مردی در ایالت بیهار هند ادعا کرده که 12 دوز واکسن کرونا دریافت کرده است و معتقد است که این واکسن‌ها به حل مشکل کمردرد و سایر مشکلات سلامتی او کمک کرده است.

این مرد 12 واکسن کرونا زده است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایست آسیا تایمز، براهمدئو ماندال، یک پستچی بازنشسته از ایالت بیهار هند، می گوید که 9 دوز از این واکسن ها را با استفاده از کارت شناسایی ملی خود دریافت کرده است. او برای دریافت دوزهای اضافی از کارت‌های شناسایی مانند کارت تملک تلفن همسرش و کارت رای دهی انتخابات هند استفاده کرده است.

ماندال در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت که 85 سال سن دارد و اولین واکسن کووید-19 خود را فوریه گذشته دریافت کرد. او به این روزنامه گفت: «احساس می‌کنم که این واکسن‌ها به سلامت من کمک می‌کند. کمردرد من بهبود یافته، ضعف عمومی‌ام بهبود یافته و اشتهایم بهتر شده است.»

این مرد 12 واکسن کرونا زده است

او افزود: «من همیشه دنبال این بودم که مراکز واکسیناسیون جدید را پیدا کنم  و جایی بروم که هیچ کس مرا نمی شناسد.»

تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر اینکه تزریق واکسن‌های اضافی کووید 19 مزایایی برای برطرف کردن مشکلات سلامتی یا درمان بیماری‌های غیرمرتبط با کووید 19 داشته باشد، جالب است که ماندال خاطرنشان کرده که هنوز متقاعد نشده که باید دریافت واکسن‌های کووید-19 را متوقف کند و به نیویورک تایمز گفته: «هنوز دوزهای بیشتری از واکسن  می‌خواهم و امیدوارم بتوانم دوزهای دیگری هم بزنم».

دکتر آمارندرا نارایان شاهی، مسئول ارشد بهداشتی و درمانی در منطقه مادهپورا در بیهار، به تایمز گفته با این مرد در مورد دوزهای واکسن خود صحبت کرده است. شاهی گفته که مشکلات اینترنتی بارگذاری اطلاعات واکسیناسیون را در مادیپورا به تاخیر انداخته است و برای همین اطلاعات به صورت دستی وارد می‌شود و ممکن است فردی بتواند دوزهای بیشتری بزند.

این مقام بهداشتی تیمی را برای بررسی ادعای ماندال تشکیل داده است و سایر مقامات منطقه نیز در حال بررسی موضوع هستند. تاکنون مقامات بهداشتی منطقه تایید کرده اند که ماندال هشت واکسن را از چهار سایت متفاوت تزریق واکسن دریافت کرده است. جالب است که بی بی سی گزارش داده که در یک مورد، ماندال در عرض 30 دقیقه دو تزریق واکسن کووید 19 در دو مرکز جداگانه داشته است.

جالب است که براساس آمار اعلام شده تنها حدود 45٪ از جمعیت هند کاملاً واکسینه شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha