اسم جراحی پلاستیک از کلمه یونانی پلاستیکوس گرفته شده است. که به معنی شکل یا قالب است و اینکه اسم آن شامل پلاستیک است به این معنی نیست افرادی که این جراحی را انجام می دهند صورتی پر از مواد ساختگی خواهند داشت. با جراحی پلاستیک می توان نقص های مادرزادی صورت و بدن همچون لب شکری و بدریختی های گوش و همچنین آسیب های ضربه مثل سوختگی و گاز گرفتگی سگ را معالجه کرد.

آیا جراحی بینی جراحی پلاستیک محسوب می شود؟

جراحی پلاستیک نوعی از تخصص های جراحی است که برای ترمیم( انواع ترمیم مانند، ترمیم سوختگی)، بهبود عملکرد بدن واصلاح شکل اندام های بدن انجام می شود. جراحی پلاستیک به دو دسته ی جراحی بازسازی و جراحی زیبایی تقسیم می شود. 

وقتی صحبت از جراحی پلاستیک می شود بیشتر افراد فقط به روش های رایج مانند رینوپلاستی و... فکر می کنند، اما انواع مختلفی از جراحی زیبایی و جراحی پلاستیک و ترمیم وجود دارد که می توانند در زیبایی ما به ما کمک کنند و ظاهر مارا تغییر دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی زیبایی و جراحی پلاستیک می توانید به سایت پزشکا مراجعه کنید.

سایت پزشکا یکی از برترین و پر بازدیدترین وب سایتهای تخصصی در زمینه ی آرایشی و بهداشتی، سلامتی و زیبایی می باشد. علاوه بر این سایت پزشکا جدیدترین کالاهای حوزه های آرایشی و بهداشتی، سلامتی و زیبایی رو نقد و بررسی می کند.

جراحی پلاستیک به دو دسته ترمیمی و زیبایی تقسیم می شود و این دو باهم تفاوت هایی دارند که در ادامه مطلب به آن ها اشاره می کنیم:

جراحی ترمیمی: در جراحی ترمیمی به از بین بردن نقص های صورت و بدن که به دلیل اختلالات مادر زادی، سوختگی، بیماری، تروما و ...  به وجود می آیند و بازسازی آن ها می پردازند. جراحی پلاستیک معمولا برای شکل دادن به قسمت های بدن انجام می شود. از موارد جراحی ترمیمی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جراحی دست
  • جراحی ترمیم سوختگی
  • ترمیم و بازسازی نواقص مادرزادی
  • ترمیم جای زخم
  • بازسازی سینه
  • جراحی سرطان پوست
  • باز سازی گوش
  • شکاف لب و کام

جراحی زیبایی: جراحی زیبایی یکی از شاخه های مهم جراحی پلاستیک است. جراحی زیبایی می تواند در هر قسمت از بدن انجام  شود و کاملا اختیاری است چون فقط جنبه ی زیبایی دارد. برخی از موارد جراحی زیبایی عبارتند از:

  • ابدومینوپلاستی
  • لیپوپلاستی
  • ژنیکوماستی 
  • جراحی زیبایی بینی
  • جراحی لیفت سینه
  • جراحی پروتز سینه   
  • جراحی چانه
  • جراحی گوش

آیا جراحی بینی جراحی پلاستیک محسوب می شود؟

تخصص های جراحان پلاستیک عبارتند از، جراحی زیبایی، جراحی سوختگی، جراحی دست، جراحی میکروسکوپیک و جراحی پلاستیک کودکان. برای جراحی های زیبایی حتما به پزشک متخصص ماهر مراجعه کنید. برای پیدا کردن بهترین جراح بینی گوشتی در شیراز  به این لینک مراجعه کنید. جراحی بینی گوشتی جز حساس ترین جراحی ها است بنابراین برای این جراحی حتما تحقیق کنید و پزشک مجرب و حاضر پیدا کنید. متخصص های قابل و ماهری در شیراز هستند که برای جراحی های زیبایی و پلاستیک می توانید به آنها مراجه کنید و مشو رت بگیرید.

جراحی بینی نوعی جراحی پلاستیک زیبایی است که برای جذاب شدن و متناسب شدن بینی با فرم صورت انجام می شود انواع جراحی پلاستیک زیبایی بینی عبارتند از:

  • جراحی پلاستیک بینی استخوانی
  • جراحی پلاستیک بینی گوشتی
  • جراحی پلاستیک بینی ترمیمی

جراحان متخصص زیبایی و پلاستیک، آموزش های متفاوتی میگیرند، زیرا هر کدام از جراحی های زیبایی و پلاستیک اهداف متمایزی دارند. پزشکان جراحی پلاستیک بعد از فارغ والتحصیلی برنامه اقامت 3 ساله در بیمارستان دارند که اینگونه دوره ی آموزششان تکمیل می شود، این پزشکان باید دو دوره ی آموزشی را بگذرانند تا جز هیئت جراحی پلاستیک شناخته شوند که این دو دوره عبارتند از:

  1. دوره ی رزیدنتی پزشک در بیمارستان ( 3 سال جراحی عمومی و 3 سال جراحی پلاستیک).
  2. برنامه ی رزیدنتی 5 ساله پزشک در بیمارستان برای انجام عمل های جراحی عمومی که با برنامه اقامت 3 ساله پزشک در بیمارستان دنبال می شود.

آیا جراحی بینی جراحی پلاستیک محسوب می شود؟

برنامه رزیدنتی پزشک در جراحی پلاستیک شامل دوره جراحی زیبایی نیز می شود، ولی نوع آموزش در امور زیبایی را شامل نمی شود. کسی که عنوان جراح پلاستیک مجاز، دارد برای انجام عمل های جراحی زیبایی آموزش ندیده است و این عنوان فقط نشان دهنده ی سطح معینی از آموزش و تجربه ی مناسب برای یک جراح پلاستیک است و همینطور یک رزیدنت زیبایی به عنوان یک جراح پلاستیک مجاز شناخته نمی شود. زیرا که آموزش های جراحی پلاستیک و زیبایی متفاوت است. و این به معنای برتری و مهارت هیچ کدام از این تخصص ها بر دیگری نیست.

جراحان زیبایی مجاز، افرادی هستند که دوره رزیدنتی را گذرانده اند. آموزش جراحی زیبایی اصولا بعد از دوره ی رزیدنتی پزشک در بیمارستان کامل می شود. برای دریافت بورد تخصصی جراحی پلاستیک نیز آموزش و تجربه و آگاهی نیاز است. همچنین دریافت تاییدیه ی نشان دهنده ی صلاحیت پزشک و داشتن تخصص بالا برای یک جراح پلاستیک لازم است. برای دریافت تاییدیه از انجمن جراحی زیبایی آمریکا جراح باید 1 سال عضویت در آموزش ویژه جراحی زیبایی را تکمیل کرده باشد که طی آن جراحان آموزش های لازم را در همه روش های جراحی زیبایی چهره و بدن و درمان های غیر جراحی را می آموزند و حداقل 300 روش جراحی زیبایی را انجام می دهند. همچنین این برنامه آموزشی برای تکمیل دوره رزیدنتی 3 تا 5 ساله نیز لازم است.

باید توجه داشته باشید که هر پزشک مجاز، حتی بدون گذراندن دوره های آموزش می تواند به صورت قانونی عمل جراحی زیبایی انجام دهد پس حتما قبل از انتخاب جراح تحقیقات لازم را انجام دهید.

همچنین توجه داشته باشید که جراحی ترمیم بینی جز جراحی های حساس و مهم است، چون یکبار جراحی انجام شده و این جراحی اصولا برای رفع ایرادات جراحی قبل است، پس برای جراحی ترمیم بینی حتما در مورد پزشک جراح تحقیق کنید. شما می توانید برای پیدا کردن بهترین جراحان شیراز و تحقیق درباره آنها به سایت بهترین جراح بینی ترمیمی در شیراز مراجعه کنید.

کلام آخر

به طور کلی جراحی پلاستیک نوعی از تخصص های جراحی است که برای ترمیم( انواع ترمیم مانند، ترمیم سوختگی) بهبود عملکرد بدن واصلاح شکل اندام های بدن انجام می شود. جراحان متخصص زیبایی و پلاستیک، آموزش های متفاوتی میگیرند، زیرا هر کدام از جراحی های زیبایی و پلاستیک اهداف متمایزی دارند.  تخصص های جراحان پلاستیک عبارتند از، جراحی زیبایی، جراحی سوختگی، جراحی دست، جراحی میکروسکوپیک و جراحی پلاستیک کودکان.

برای آشنایی با بهترین و مجرب ترین پزشک های شیراز به سایت پزشکا مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رها IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    خیلی مفید بود ممنونم