سلامت نیوز: رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از بررسی تبدیل محله کوه سنگی به فضای عمومی خبر داد.

تهران/اجاره ساعتی اتاق‌های خانه‌های پلاک‌ قرمز برای مصرف مواد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، زهرا شمس احسان امروز در جلسه علنی شورای شهر تهزان پس از استماع گزارش امانی از محله رضویه، گفت: با توجه به بازدیدی که اخیرا به همراه رئیس پلیس مواد مخدر از محلات کوه سنگی و کوه گچی در محله رضویه و شوش داشتیم مشاهده کردیم که این دو محله به عنوان کانون اصلی و فعال پاتوق مواد مخدر تشکیل شدند اما مسئله در این دو محدوده پیچیده، چند لایه و بغرنج است و چندین سال است که آسیب‌های اجتماعی دست به گریبان ساکنان این دو محله شده است.

وی با بیان اینکه پاکسازی و جمع آوری این دو محله به تنهایی امکانپذیر نیست و باید بهزیستی، پلیس، دادگستری و ... پای کار بیایند، گفت: بررسی در کوه گچی نشان داد که ۲۰ پلاک قرمز در این محله وجود دارد که مالک این خانه تا اتاق‌ها را به صورت ساعتی یا روزانه برای مصرف مواد و ... اجاره می‌دهد که به صورت سرزده از این پلاک‌ها بازدید کردیم که با فضاهای اسفناک مواجه شدیم که با توجه به پیچیدگی و شدت چند لایه بودن آسیب‌ها لازم است همه دستگاه‌ها پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه مقرر شده ضمن جلسه با دادستان دستورات لازم برای اخطار و پلمب پلاک‌های قرمز دریافت شود، گفت: درمان معتادان در قالب قرارگاه اجتماعی تعریف شده و امیدواریم با تداوم جلسات تا پایان سال شاهد تعیین تکلیف پلاک‌های قرمز باشیم.

وی با بیان اینکه در محله کوه سنگی که امروز به مرکز اصلی توزیع مواد مخدر در جنوب شرق تهران تبدیل شده همه دستگاه‌ها باید وارد شوند، گفت: وجود گرمخانه خاوران باعث شده که شهرک رضویه و معابر آن به پاتوق فعال مواد مخدر تبدیل شود که خوشبختانه تبدیل خاوران به مرکز ماده ۱۶ تصمیم مهمی است و سبب می‌شود ما طرح ویژه‌ای را برای محدوده خاوران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری و تجهیز گرمخانه توسط معاونت فنی در حال انجام است، گفت: قرار شده موضوع افزایش نظارت اجتماعی در محله کوه سنگی با تبدیل کوه سنگی به فضای عمومی بررسی شود و امیدواریم همکاری بهزیستی و پلیس در این محله تداوم یابد تا شاهد اتفاقات بهتر در محله کوه سنگی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha