دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 333950

سلامت نیوز:شنبه شب، صدای انفجاری مهیب در شهر حسین‌آباد سنندج، مردم این منطقه را شوکه کرد. این صدای حادثه و آتشی که برخاسته شد، آنقدر مهیب بود، که تا ساعت‌ها صدای آمبولانس‌های آتش‌نشانی در شهر شنیده می‌شد.

«مازوت» این‌بار مردم را سوزاند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ملی ،ماجرا از این قرار بود که تانکر حمل سوخت مازوت که تا پیش از این با استفاده آن در نیروگاه‌ها، ریه‌های مردم آسیب می‌زند، این‌بار باعث فوت 2 نفر، مصدومیت حداقل 9 نفر و آسیب جدی به 30 منزل مسکونی شد.

این موضوع را مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان تایید و می‌گوید: براثر آتش‌سوزی یکدستگاه تانکر حامل سوخت مازوت در شهر حسین‌آباد از توابع شهرستان سنندج تا کنون ۲ نفر فوت و 9 نفر هم مصدوم شده‌اند. پیام جلالی ۲ نفر فوتی این حادثه را راننده تانکر و یک خانم ۵۵ ساله عنوان کرد و افزود: 9 مصدوم نیز توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند هرچند تعداد مصدومان این حادثه بیشتر بوده است چون تعدادی از افراد قبل از رسیدن عوامل امدادی توسط اهالی منطقه به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. پس از اعلام وقوع سانحه در ساعت 19و50 روز شنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۰ و درخواست پشتیبانی عملیات از جمعیت هلال‌احمر؛ بلافاصله ۱۰ تیم امداد و نجات هلال‌احمر همراه با آمبولانس، خودرو کمکی و خودرو مجهز به امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند و با همکاری دیگر عوامل امدادی نسبت به اقدامات امدادی، رهاسازی و انتقال مصدومان حادثه اقدام کردند.

جلالی با بیان اینکه این حادثه که در جاده سنندج به دیواندره رخ داده بر اثر واژگونی تانکر حامل مازوت و انفجار شبکه گاز شهری، تاکنون ۳۰ واحد مسکونی و ۱۵ دستگاه خودرو دچار حریق شدند، تصریح کرد: در پی انفجار تانکر حامل مازوت ۹ نفر مصدوم اعم از ۳ مورد سوختگی، یک مورد تنگی نفس، یک مورد فراکچر مچ دست راست، یک مورد شوک عصبی و یک مورد تروما پا(مصدوم یکی آتش نشان‌های مستقـــر در محل)، یک مورد تنگی‌نفس ناشی از استنشاق دود آتش‌سوزی، یک مورد سوختگی درجه۱ پای راست توسط نیروهای امدادی و اورژانس به بیمارستان کوثر سنندج انتقال یافته و همچنین یک زن (۱۸ساله) و یک مورد سوختگی کامل که مجهول‌الهویه است فوت کردند. 

   انفجاری در خطوط گاز رخ نداده 

در این میان این نگرانی وجود داشت، که با این انفجار مهیب، خطوط لوله گاز شهر حسین‌آباد دچار سانحه شود، اما سخنگوی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که «در پی آتش‌سوزی یکدستگاه تانکر حامل مازوت در حسین‌آباد سنندج، شبکه گاز شهری این منطقه برای ایمن‌سازی قطع شده و انفجاری رخ نداده است.» محمد عسگری در این باره گفت: «یکدستگاه تانکر حامل مازوت که از سنندج به سمت دیواندره در حرکت بوده است، در منطقه حسین‌آباد واژگون و دچار حریق می‌شود که ماموران شرکت گاز فوری اقدام می‌کنند و برای ایمن‌سازی، گاز این منطقه قطع می‌شود.» وی تاکید کرد که انفجاری در خطوط لوله گاز طبیعی در سنندج رخ نداده است. 

   حضور استاندار کردستان در محل 

استاندار کردستان هم پس از وقوع حادثه واژگونی تانکر حامل سوخت مازوت که منجر به آتش‌سوزی در حسین‌آباد سنندج شد حضور یافت. اسماعیل زارعی کوشا پس از از اطلاع از وقوع واژگونی تانکر حامل سوخت مازوت در حسین‌آباد سنندج حضور و در جریان امدادرسانی این حادثه قرار گرفت. وی در جلسه ستاد بحران در محل بخشداری حسین‌آباد ضمن ابراز تاسف و همدردی با حادثه‌دیدگان این رویداد ناگوار به دستگاه‌های امداد رسان تاکید کرد که همه ظرفیت و توان خود را برای کاهش اثرات این حادثه به‌کار بگیرند. باید در اسرع‌وقت تمامی جوانب واژگونی تانکر حامل سوخت در حسین‌آباد سنندج بررسی و با خاطیان احتمالی این رویداد ناگوار برخورد قانونی صورت بگیرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha