سلامت نیوز:استاد بیماری‌های عفونی با بیان اینکه امیکرون تمایل دارد کودکان و میانسالان را بیشتر مبتلا کند،گفت:افرادی که دو دُز واکسن را زده‌اند حتماً باید دُز سوم را در اسرع وقت تزریق کنند.

اُمیکرون «کودکان» و «میانسالان» را بیشتر درگیر می‌کند/مردم حتما دُز سوم را تزریق کنند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مسعود مردانی، استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره «میزان شیوع اُمیکرون در کشور»، اظهار داشت: آنچه درباره موارد ابتلای به امیکرون اعلام می‌شود به نظر می‌رسد که این آمار واقعی نباشد و رقم ابتلای واقعی خیلی بالاتر از آن است.

وی با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون، ادامه داد: افرادی که دو دُز واکسن زده‌اند حتماً باید دُز سوم را در اسرع وقت تزریق کنند؛ضمن اینکه باید پروتکل‌ها را رعایت کنند؛ به عبارتی همان چیزهایی که قبلاً گفتیم را نیز باید رعایت شود؛چرا که در کشورهای اروپایی و آمریکا نیز همین وضعیت را داشته‌اند.

استاد بیماری‌های عفونی متذکر شد:به طوری که بعد از یک دوره آرامش دوره بحران وجود داشته است.

مردانی درباره اینکه «آیا کودکان بیشتر مبتلا به امیکرون می‌شوند؟»، گفت: بله، امیکرون تمایل دارد که کودکان و میانسالان را بیشتر مبتلا کند.

وی اضافه کرد:هنوز کودکان در اولویت اول تزریق واکسن در دنیا نیستند؛ اگرچه واکسیناسیون را در سنین ۱۲ تا ۱۸ سال در کشور شروع کردیم، اما  توصیه شد که واکسیناسیون سنین 5 تا 12 سال نیز در اولویت قرار گیرد، اما ملاحظاتی در نظر گرفتند که در آینده نزدیک اعلام خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha