سلامت نیوز:محققان می‌گویند سن ۵۵ تا ۶۵ سالگی ممکن است یک دهه بحرانی برای سلامت زنان باشد.

پیش بینی سلامت زنان سالمند با ۴ فاکتور در میانسالی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،طبق یک مطالعه جدید، چهار عامل خاص شامل شاخص توده بدنی (BMI)، سیگار کشیدن، آرتروز و علائم افسردگی در سن ۵۵ سالگی با اُفت بالینی در سلامت جسمی ۱۰ سال بعد مرتبط هستند.

دکتر دانیل سولومون، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان زنان و بریگام در بوستون، گفت: سن ۵۵ تا ۶۵ سالگی ممکن است یک دهه بحرانی باشد. سلامتی افراد و عواملی در این دوران ممکن است آن‌ها را در مسیری برای سال‌های بعدی زندگی قرار دهد. خبر خوب این است که بخش بزرگی از زنان در میانسالی وضعیت بسیار ثابتی دارند و دچار اُفت نخواهند شد؛ اما شناسایی زنان در معرض خطر بالاتر می‌تواند به مداخله‌های هدفمند برای آن‌ها کمک کند.

محققان نمرات کلی زنان در سن ۵۵ سالگی را با نمرات آن‌ها در سن ۶۵ سالگی مقایسه کردند و دریافتند که ۲۰ درصد از زنانی که مورد مطالعه قرار گرفتند، اُفت بالینی مهمی را در سلامت جسمانی خود تجربه کردند.

زنانی که از سلامت فیزیکی و عملکرد بالاتری برخوردار بودند، کمتر دچار اُفت شدند

عوامل مرتبط با اُفت بالینی عبارتند از شاخص توده بدنی بالاتر، تحصیلات کمتر، سیگار کشیدن، علائم بالینی مهم افسردگی و سایر مسائل سلامت، از جمله دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی، آرتروز و پوکی استخوان.

منبع: هلث دی نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha