یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 334305

سلامت نیوز :دندانپزشکی یک علم تخصصی می باشد که سلامت دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و زیبایی تامین می کند. با استفاده از این علم می توان به تشخیص بسیاری از بیماری های دیگر پرداخت و از پیشرفت آن ها جلوگیری کرد.داشتن دندان های سالم و زیبا اعتماد به نفس افراد را افزایش داده و در مواقعی مانند هنگام صحبت کردن و یا خندیدن از نظر روانشناختی تاثیر زیادی بر مراودات اجتماعی افراد دارد.

معرفی روش‌های درمانی و زیبایی دندانپزشکی

بیهوشی دندانپزشکی

اگر جزء بیمارانی هستید که عمل جراحی دارید حتما باید نوعی از بیهوشی را تجربه کنید تا از احساس درد در طول درمان در امان باشید. دندانپزشکی با بیهوشی برای تمام خدمات درمانی از جمله کشیدن دندان، پرکردن دندان و... در مکان های مختلف وجود دارد.

 بیماران با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی میتوانند مشکل دندان خود را بدون هیچ گونه اضطراب و نگرانی برطرف کنند. یکی از این مراکز کلینیک دندانپزشکی لبخند سپید می باشد که بیماران می توانند با مراجعه به این کلینیک در کمال آرامش و بدون نگرانی دندان های خود را بررسی و اقدام به برطرف کردن مشکل دندان نمایند.

نحوه بیهوشی در دندانپزشکی

بیهوشی در دندانپزشکی به گونه ای است که بیمار دارای هوشیاری نسبی می باشد، صداهای اطراف و صحبت های دندان پزشک را می شنود و از خود واکنش نشان می دهد ولی دردی احساس نمی کند.

اگر عمل بیمار از حساسیت بالایی برخوردار نباشد، مکان هایی مانند کلینیک دندانپزشکی لبخند سپید مجهز به لوازم جراحی می باشد و عمل در کلینیک انجام می شود.

و همچنین دراین کلینیک دندانپزشک با استفاده از داروهای مخصوص بیهوشی کوتاه مدت کاشت ایمپلنت را انجام می دهد. بیمار یا در حالت خواب قرار دارد و یا اینکه در بی حسی کامل و نیمه هوشیار قرار دارد.

معرفی روش‌های درمانی و زیبایی دندانپزشکی

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان روشی است برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته افراد، که این روش دائمی بوده و کمتر بیماران به سراغ دندان مصنوعی می روند.

کاشت ایمپلنت دندان

یکی از روشهای جایگزین کردن دندان های افتاده و یا پوسیده شده کاشت ایمپلنت دندان می باشد. در برخی از مراکز درمانی مانند کلینیک دندانپزشکی لبخند سپید این اقدام برای بیمار با بیهوشی انجام می شود.

دندانپزشکی با بیهوشی ، برای کاشت ایمپلنت ، پزشک متخصص بیمار را بیهوش کرده و شروع به پروسه کاشت ایمپلنت می نماید. به این طریق که ایمپلنت باید بر روی استخوان فک به درستی قرار گیرد.

مزایای ایمپلنت

  • ایمپلنت دارای ظاهری زیبا و طبیعی می باشد.
  • ایمپلنت در نوع صحبت کردن بیمار تاثیر گذار می باشد.
  • ایمپلنت را می توان به عنوان جزئی از اجزای بدن خود دانست، زیرا ثابت است.
  • ایمپلنت پشتیبان دندان های دیگر می باشد .
  • اگر به درستی از ایمپلنت مراقبت شود سالیان طولانی ماندگار خواهد بود.
  • ایمپلنت دارای پایه های محکم می باشد و از استحکام بالایی برخوردار است.

مزایای ایمپلنت با بیهوشی

از مزایای ایمپلنت دندان با بیهوشی می توان به این نکته اشاره کرد که بیمار از درد زیاد در امان می باشد. ترس و نگرانی که ممکن است، فرد را عصبی کند وجود ندارد.

برای انجام این روش از داروهای بیهوشی استفاده می شود، و بیمار دچار سستی می شود و هنگام انجام عملیات دندانپزشکی دردی احساس نخواهد کرد. برای انجام ایمپلنت در برخی از موارد خاص نیاز به اتاق عمل و بیهوشی کامل می باشد که در چنین مواقعی در کلینیک دندانپزشکی این کار را با نظارت متخصص بیهوشی صورت می گیرد.

معرفی روش‌های درمانی و زیبایی دندانپزشکی

لمینت دندان

لمینت دندان موادی بسیار نازک است و با استفاده از مواد رنگی ساخته می شود و با پوشاندن سطح بیرونی دندان باعث بهبود ظاهر دندان می شود.

کاربردهای لمینت

از لمینت برای ترمیم و زیبا کردن دندان ها استفاده می شود. کاربرد لمینت شامل موارد زیر است.

  • بلندتر کردن دندان ها
  • سفید تر کردن دندان ها
  • بستن فاصله بین دندان ها
  • یکدست کردن دندان ها
  • ترمیم ترک های دندان
  • اصلاح لبه های دندان که ممکن است ناصاف باشد.
  • صاف کردن سطح دندان که ممکن است حفره حفره  یا زبر باشد.

آیا لمینت دندان نیاز به بیهوشی دارد؟

لمینت دندان یکی از خدمات درمانی دندانپزشکی می باشد که می توان با بیهوشی انجام داد. بیشتر بیماران به بی حسی موضعی تمایل دارند. در واقع لمینت نیاز به بیهوشی عمومی ندارد و با بیحسی موضعی انجام می شود.

معایب لمینت دندان

  • لمینت دندان در صورت شکستگی یا پریدگی قابل ترمیم نمی باشد.
  • لمینت دندان برگشت پذیر نمی باشد.
  • لمینت دندان را پس از نصب نمی توان تغییر شکل داد.
  • هزینه لمینت دندان نسبت به سایر روش های زیبایی بیشتر است.

عوارض لمینت دندان

برخی از بیماران پس از انجام لمینت، دندان آن ها نسبت به گرما و سرما حساس می شود، در صورتی که در انتخاب لمینت دقت کافی نداشته باشید تغییر رنگ لمینت با رنگ سایر دندان ها ناهماهنگ می شود، اگر نصب لمینت به درستی انجام نشود، ممکن است دندان زیرلمینت پوسیده شود. 

تفاوت لمینت و ایمپلنت چیست؟

بسیاری از افراد لمینت را با ایمپلنت اشتباه می گیرند، در صورتی که این دو روش کاملا مجزا از یکدیگرهستند و هرکدام برای درمان خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

ایمپلنت در واقع به عنوان جایگزینی برای دندان های از دست رفته می باشد و به کاشت دندان معروف است. ایمپلنت برای فرم دهی، زیباسازی، اصلاح طرح لبخند، مرتب و سفید کردن دندان ها کاربرد دارد.

معرفی روش‌های درمانی و زیبایی دندانپزشکی

 کلینیک دندانپزشکی لبخند سپید خدمات خود را  که شامل لمینت دندان، ایمپلنت دندان، کامپوزیت دندان و... می باشد با کادری مجرب و با تجربه برای بیماران ارائه می دهد.

در این مقاله مطالبی در رابطه با، دندانپزشکی با بیهوشی، ایمپلنت و لمینت دندان ارائه گردید امیدواریم توانسته باشیم مطالب کاربری در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha