دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 334362

سلامت نیوز: یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

موج بارندگی‌ها در کشور ادامه دارد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور به میزان گفت: امروز بارش‌ها در شمال، غرب، شرق و جنوب شرق کشور ادامه خواهد داشت. در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، قزوین، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جزایر واقع در تنگه هرمز و جنوب کرمان بارش به شکل برف و باران خواهد بود که با وزش باد شدید موقتی همراه خواهد شد.  همچنین برای استان‌های جنوبی شاهد رعد وبرق خواهیم بود.

وی ادامه داد: فردا سه شنبه در استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، لرستان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و همین طور در قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان و مرکزی شاهد بارندگی خواهیم بود.

گودرزی خاطرنشان کرد: از بعدازظهر سه‌شنبه به تدریج از سمت غرب کشور میزان بارش‌ها کم می‌شود و روز چهارشنبه در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان شاهد بارش‌های پراکنده هستیم. مجددا از اواخر وقت چهارشنبه سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و در استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی شاهد بارندگی خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: برای دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور به ویژه نیمه شرقی و فردا در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش بادهای شدید پیش بینی می‌شود. همچنین دوشنبه و پنجشنبه دریای خزر و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز متلاطم پیش‌بینی شده است.

به گفته وی دمای استان‌های کشور تا پایان هفته کاهشی خواهد بود و از امروز تا روزهای پایانی هفته روند کاهش دما در بیشتر مناطق کشور اتفاق می‌افتد و به طور محسوس هوا در کشور سردتر خواهد شد.

گودرزی درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز ابری تا قسمتی نیمه ابری پیش‌بینی شده است. در تهران در بعضی ساعات بارش پراکنده و وزش باد را شاهد خواهیم بود بیشینه هوا در فرودگاه مهرآباد ۱۲ درجه بالای صفر خواهد شد که البته در روزهای آتی هوای تهران هم قدری سرد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha