دلیل اصلی اخذ اینماد در فروشگاه اینترنتی، جلب رضایت و اطمینان کاربران است. از طرفی برای اینکه فروش روزانه در سایت افزایش پیدا کند، باید شرایط برای جلب اعتماد کاربر فراهم باشد. سوالی که ممکن است ذهن مشتری را برای خرید درگیر کند، این است که چگونه می ‌توان به این فروشگاه اینترنتی اطمینان کرد؟

اینماد در فروشگاه های اینترنتی چیست؟

به طور حتم اولین و مهمترین مجوزی که هر کدام از فروشگاه اینترنتی به آن نیاز دارد، اینماد است. این نماد توسط سازمان توسعه تجارت الکترونیک صادر شده و زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد. این نماد بیشتر برای کسب و کارهای B2C مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع اگر دارای یک کسب و کار آنلاین هستید و می خواهید از خدمات درگاه پرداخت اینترنتی استفاده کنید، باید از قبل اینماد را دریافت کرده باشید. از طرفی سازمان توسعه تجارت الکترونیک به سایتی که نماد اعتماد و مجوز نداشته باشند، اجازه فعالیت نمی دهد.

مزیت های اینماد در فروشگاه اینترنتی

حضور اینماد در فروشگاه اینترنتی یکی از الزامات است. اگر به دنبال فروش روزانه بیشتر و کسب درآمد میلیاردی هستید، باید حتما برای دریافت این نماد اعتماد اقدام نمایید. یکی از مزیت های استفاده از این نماد اعتماد الکترونیک، کاهش تخلفات احتمالی در زمینه هایی کیفیت کالا، امنیت در فروش، تحویل به موقع کالا شامل اجناس فیزیکی یا حتی دوره های آموزشی است. مزیت مهم این بوده که شما با اخذ اینماد در فروشگاه آنلاین می توانید با اداره پست قرارداد ببندید و سیستم تحویل کالا را در منزل داشته باشید. به علاوه با داشتن این نماد الکترونیک قادر خواهید بود برای دریافت درگاه بانکی اقدام کنید. با توجه به این مزیت، افراد می توانند با استفاده از کارت های شتاب خود برای خرید از فروشگاه آنلاین شما پیشقدم شوند.

شرایط اخذ اینماد در فروشگاه اینترنتی

دریافت اینماد برای فروشگاه های اینترنتی به مراتب دارای مراحلی است که باید انجام شوند. شرط اول این است که تنها شرکت هایی می توانند از خدمات این نماد الکترونیکی استفاده کنند که دارای فروش آنلاین محصولات از طریق سایت باشند. این گروه از شرکت ها باید دارای اعتبار قانونی و شماره ثبت باشند. مهم تر از همه اینکه دامنه وب سایت باید در اختیار مالک شرکت باشد. به این دلیل که پس از به فروش افتادن سایت، امنیت به خطر می افتد. فراموش نکنید که کلیه مراحل دریافت اینماد باید توسط نمایند حقوقی شرکت انجام شود. از طرفی بهتر است تمامی مدارک حقوقی وکالت نماینده از شرکت در دست صاحب قانونی شرکت باشد تا شخص دیگری ادعای دریافت درآمد ناشی از فروش را نداشته باشد. در نظر داشته باشید که همچنین برای دریافت اینماد دوستاره، مدارک دریافت گواهینامه SSL مورد نیاز است. نکته دیگر این است که پس از دریافت درگاه پرداخت اینترنتی و باز کردن ایندکس سایت، باید به عوامل مهم و تاثیر گذاری نظیر سئو و بهینه سازی سایت، امنیت، سهولت کاربری سایت، سرعت لود مناسب، مقیاس پذیری، نمایش درست در دستگاه های مختلف و گرافیک زیبا و متقاعد کننده کاربر توجه کرد تا مشتری با مشاهده نماد الکترونیک وارد سایت شود، به خدمات و محصولات اعتماد کند و در نهایت فروش صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha