سلامت نیوز: محققان ژاپنی دریافتند افرادی که روزانه دست کم ۷ فنجان چای سبز می نوشند، در مقایسه با افرادی که این عادت را ندارند، ۶۲ درصد کم تر در معرض خطر مرگ قرار دارند.

 این نوشیدنی شگفت انگیز مرگ را از شما دور می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  بهداشت نیوز ، محققان می گویند با نوشیدن مقدار مجاز چای سبز می توانید از بروز برخی بیماری ها پیشگیری و خطر مرگ را کاهش دهید.

محققان به تازگی اعلام کردند که نوشیدن چای سبز در طول روز که سرشار از آنتی اکسیدان است، می تواند خطر مرگ را تا 62 درصد کاهش دهد.

سکته مغزی اسکمی و هموراژیک تا حد زیادی خطر مرگ و میر را بالا می برد. در بیشتر موارد، زمانی که لخته خون داخل یکی از عروق مغزی ایجاد می شود، سکته رخ می دهد. اما پژوهشگران بر این باورند که مصرف یک نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمند می تواند خطر مرگ ناشی از سکته را تا 62 درصد کاهش دهد.

از آنجایی که سکته مغزی یکی از مهم ترین علل مرگ و میر و معلولیت در دنیا به شمار می رود، یکی از هولناک ترین بیماری ها نیز محسوب می شود. اما محققان ژاپنی دریافتند که مصرف یک نوشیدنی می تواند به کاهش خطر سکته کمک کند.

حدود یک چهارم از تمام موارد سکته در افراد زیر 65 سال و در مبتلایان به فشار خون یا کلسترول خون بالا ایجاد می شود. زمانی که فشار خون به آستانه خود می رسد، خطر ایجاد لخته خونی افزایش می یابد که خونرسانی به مغز را مختل می کند. از سوی دیگر، کلسترول بالا نیز منجر به تشکیل پلاک هایی در عروق خونی می شود که ممکن است باعث تخریب عروق خونی منتهی به مغز شود.

محققان ژاپنی دریافتند افرادی که روزانه دست کم 7 فنجان چای سبز می نوشند، در مقایسه با افرادی که این عادت را ندارند، 62 درصد کم تر در معرض خطر مرگ قرار دارند. یکی از رموز سالم بودن این نوشیدنی به این دلیل است که ژاپنی ها چای سبز را همراه با آب و بدون افزودن شکر مصرف می کنند.

محققان، سبک زندگی، سابقه پزشکی و رژیم غذایی آنها از جمله مصرف چای و قهوه را افراد مورد بررسی قرار دادند. به گفته آنها، مصرف مقادیر بالاتری چای سبز همراه با مصرف زیاد ماهی، میوه ها و لوبیای سویا جزء تغذیه سالم محسوب می شود.

آنها بر این باورند که مصرف چای سبز به طور قابل توجهی میزان فشار سیستولیک و کلسترول LDL را کاهش می دهد. هنوز دقیقا مشخص نیست که کدام بخش از چای سبز می تواند تا این اندازه مفید باشد اما بررسی ها نشان می دهد که موادی چون پلی فنول ها شامل کاتچین ها و اپی کاتچین ها برای سلامت بسیار مفید هستند.

فرضیه ها نشان می دهد کاتچین ها حاوی مولکول هایی در چای سبز است که از بروز بیماری های عروقی مانند سکته جلوگیری می کند. چای سبز حاوی اثرات آنتی اکسیدان و ضدالتهابی بالایی است و می تواند مانع از آغاز موقعیت هایی چون فشار خون بالا شود.

تحقیقات حاکی از آن است افرادی که چای و قهوه مصرف می کنند، کم تر در معرض خطر دیابت و بیماری های قلبی و عروقی قرار می گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha