سلامت نیوز:سخنگوی سازمان آتش نشانی از حریق در چندین باب مغازه در ناصرخسرو خبر داد.

وقوع حریق گسترده در ۸ باب مغازه در ناصرخسرو

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت یک و ۱۳ دقیقه بامداد امروز یک مورد حادثه آتش سوزی در چندین باب مغازه در خیابان ناصرخسرو نرسیده به کوچه مروی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله 5 ایستگاه آتش نشانی به همراه نردبان هیدرولیکی، خودروهای حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: محل آتش‌سوزی چندین باب مغازه در کنار همدیگر بود که غالباً این راسته در کار خرید و فروش مواد آرایشی بود و به صورت انبوه و در حجم زیادی اجناس قابل اشتعال از مواد آرایشی و بهداشتی در این مغازه ها وجود داشت همچنین در بخش سقف به همین تعداد انبار وجود داشت و شیروانی قدیمی بالای آن ها نیز وجود داشت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه به بخش زیادی از این مغازه‌ها و انبارها شعله ور بود، گفت: زمانی که آتش نشانان به محل حادثه رسیدند  آتش در حال سرایت به مغازه های مجاور بود. آتش‌نشانان به سرعت از چند طرف عملیات را آغاز کرده و موفق شدند به سرعت به محل اصلی آتش‌سوزی در مغازه‌ها و انبارهای مختلف برسند و هم از طریق نردبان هیدرولیکی و هم از طریق نردبان های دستی به طبقات بالایی رفته و عملیات را ادامه دهند.

ملکی تصریح کرد: در قسمت حیاط پشتی این مغازه ها زیرزمینی وجود داشت که در آن مقدار زیادی مواد قابل اشتعال وجود داشت که خوشبختانه با عملیات به موقع آتش نشانان از سرایت آتش به این بخش جلوگیری شد. به دلیل انفجار مواد قابل اشتعال در مغازه ها هر از گاه صدای انفجارهای شنیده می‌شود که ناشی از انفجار همین‌های اسپری های خوشبوکننده بوده که باعث گسترش آتش‌سوزی می شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با عملیات به موقع آتش‌نشانان در حال حاضر آتش کاملا تحت کنترل است و مدت زیادی که شعله زنی اولیه انجام شده نیروها مشغول عملیات پایانی لکه گیری و ایمن‌سازی محل هستند. همچنین خوشبختانه تا به این لحظه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداریم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha