شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 334619

سلامت نیوز: یکی از مشاهدات در مبتلایان در مدت همه گیری این بود که مردان بیشتر از زنان در اثر کووید-۱۹ می‌میرند.

چرا مردان بیشتر در معرض ابتلا به کووید هستند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، در اوایل، برخی از دانشمندان احتمال می دادند که دلیل اصلی آن بیولوژیکی است و درمان‌های مبتنی بر جنسیت برای مردان – مانند تزریق استروژن یا بازدارنده های آندروژن – می‌تواند به کاهش خطر مرگ در آنها کمک کند.

اما مطالعات جدید در ایالات متحده که تفاوت های جنسی در مرگ و میر ناشی از COVID-19 را در طول زمان در تجزیه و تحلیل می کند، نشان می دهد که قضیه بسیار پیچیده تر است.

در سطح ملی، آنها هیچ تفاوت قابل توجهی در میزان موارد ابتلا بین مردان و زنان پیدا نکردند. اما نرخ مرگ و میر در میان مردان و زنان تقسیم بر جمعیت کل ایالت از هر جنس – اغلب در میان مردان بیشتر از زنان بود.

به گفته محققان، تفاوت های جنسی در ژن ها، هورمون ها یا واکنش های ایمنی به احتمال زیاد نمی تواند این تفاوت ها را روشن کند .

تحقیقات نشان می دهد، عوامل اجتماعی و رفتاری می تواند در تبیین بسیاری از این الگوها کمک کند.

به عنوان مثال، مردان بیشتر در حمل‌ونقل، کارخانه‌ها، کارخانه‌های بسته‌بندی گوشت، کشاورزی و ساخت‌وساز مشغول به کارند ،مشاغلی که نرخ بالاتری از ابتلا به کووید-۱۹ و مرگ و میر دارند.همچنین مردان بیشتر احتمال دارد که زندانی شوند ، بی خانمانی را تجربه کنند و در نتیجه بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس باشند.

در عوض زنان بیش از مردان احتمال دارد که شستن دست‌ها، پوشیدن ماسک و محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند که همه این موارد میتواندخطر ابتلا به ویروس را در آنها کاهش دهد. و همینطور زنان بیشتر احتمال انجام واکسیناسیون را دارند .

با این حال، کارشناسان مستقل می گویند که یافته های جدید نباید باعث شود که محققان نقش زیست شناسی را کاملاً نادیده بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha