پیشگیری از بیماری­‌های مربوط به دهان و دندان و درمان به موقع آن تأثیر بسزایی بر سلامتی بدن دارد. زیرا دندان­‌ها وظایف مهمی از جمله جویدن غذا، کمک به حفظ سلامت روحی و روانی، جلوگیری از بیماری قلب و عروق و... را بر عهده دارند. بنابراین زمانی که فرد دچار مشکلاتی از قبیل پوسیدگی دندان، عفونت لثه، از دست دادن دندان و دیگر بیماری­‌ها و مشکلات مربوط به دهان و دندان می‌­شود علاوه بر درد و رنجی که متحمل می­‌شود سلامتی کل بدن او به خطر می­‌افتد.

جراحی لثه با لیزر چه مزایایی دارد؟

از این­‌رو لازم است به جای بی‌­توجهی و خوددرمانی برای جلوگیری از مشکلات بیشتر به یک متخصص دندانپزشکی مراجعه کند. اما یکی از مشکلاتی که هر فردی ممکن است به آن دچار شود انواع مختلف بیماری لثه است. در این مقاله می­‌خواهیم درباره یکی از روش‌­های درمان یعنی جراحی لثه با لیزر و مزایای آن صحبت کنیم زیرا اطلاعاتی که بیمار در این زمینه پیدا می­‌کند باعث می­‌شود با نگرانی کمتر و با انگیزه بیشتری برای درمان اقدام کند.

جراحی لثه با لیزر چه مزایایی دارد؟

قبل از هر چیز باید گفت اگر شخصی لثه­‌های سالم نداشته باشد بطور حتم دندان­‌هایش آسیب خواهد دید. به همین دلیل متخصصین جراحی و زیبایی دندان، با بررسی وضعیت بیمار بهترین روش درمانی را برای بازیابی سلامت دهان و دندان او در نظر می‌­گیرند. برای درمان بیماری لثه نیز از روش‌­های مختلفی مانند جرم­‌گیری، پیوند لثه و استخوان، روش جراحی لثه با لیزر بدون درد و خونریزی استفاده می‌­کنند.

لیزری که به بافت‌­ها تابانده می‌­شود یک خط نوریست که به کمک دستگاه مخصوص این کار، اشعه را به داخل و اطراف خط لثه انتقال می‌­دهند تا قسمت عفونی و ملتهب را تحت تأثیر قرار داده و آنها را از بین ببرد و در عین حال به قسمت‌های دیگر آسیبی وارد ‌نکند. در واقع لیزر می‌­تواند محیط را بطور طبیعی از وجود میکروب‌­ها و باکتری­‌ها پاک کند و باعث ترمیم و بهبود ناحیه­‌ای که تحت تأثیر جراحی لثه با لیزر قرار گرفته شده، شود. همچنین بعد از درمان، دستورالعمل‌­های بهداشتی و غذایی برای سالم نگه داشتن لثه‌­ها در طول دوره نقاهت به بیمار داده می­‌شود که بیمار موظف به رعایت آن است.

برای چه بیماری­‌هایی می­‌توان از جراحی لثه با لیزر استفاده کرد؟

ممکن است بعد از معاینه توسط دندانپزشک، به شما گفته شود که بیماری پریودنتال دارید. این بیماری بافت نگهدارنده دندان را که شامل لثه، استخوان و دندان و بافت­‌های اتصال دهنده لثه و دندان می‌­باشد را دچار عفونت و درگیری می­‌کند که می­‌تواند سبب التهاب لثه و خونریزی شود؛ در نتیجه باید درمان شود در غیر این صورت بیمار، دندان­‌های خود را از دست می­‌دهد. همچنین اگر در مراحل اولیه بیماری باشد با یک روال مراقبتی و روش درمانی ساده قابل برطرف شدن است اما در صورتی که به مرحله جدی­‌تر بیماری یعنی پریودنتیت وارد شده باشد از روش جرم­‌گیری و حذف پلاک­‌های باکتریایی از زیر خط لثه استفاده می­‌کنند که اگر دندانپزشک بخواهد بطور اساسی زیر خط لثه را جرم‌­گیری کند از بی‌حسی موضعی استفاده می‌­کند. حال اگر بیماری پیشرفت بیشتری کرده باشد از روش‌­های جراحی سنتی یا جراحی لثه با لیزر که یکی از این روش­‌های کم تهاجمی‌­تر می‌­باشد استفاده می­‌کنند. شما می‌­توانید با دندانپزشک خود درباره نحوه درمان با لیزر، معایب و مزایایی که دارد صحبت کنید. توجه داشته باشید همه دندانپزشکان نمی­‌توانند کار جراحی لثه با لیزر را انجام دهند تنها متخصصینی که استفاده از لیزر را آموزش دیده و دارای تجربه هستند می‌­توانند این کار را انجام دهند.

جراحی لثه با لیزر چه مزایایی دارد؟

اگر دچار بیماری لثه شده‌­اید و به بیماری فرصت پیشرفت داده‌­اید ممکن است جراحی لثه با لیزر چاره درمان شما باشد. به هر حال اگر متخصص دندانپزشکی که از تجربه و مهارت لازم برخوردار است به شما چنین روشی را پیشنهاد می­‌دهد تصمیم او را بپذیرید؛ زیرا اگر بیماری لثه خود را پیگیری نکنید با عوارض جدی­‌تر از جمله پوسیدگی دندان، از دست دادن دندان و در نهایت نیاز به کاشت دندان خواهید ­‌شد.

هزینه جراحی لثه با لیزر به شدت و نوع بیماری، هدف از انجام جراحی، هزینه دستمزد متخصص مربوطه، هزینه آزمایش‌­های تشخیصی و تصاویر رادیوگرافی و موارد دیگر بستگی دارد و دیگر اینکه هزینه‌­های دندانپزشکی مانند سایر هزینه­‌های درمانی نسبت به سال قبل‌­تر با درصدی از افزایش به دلیل تورم و نوسانات قیمتی روبرو است.

چگونگی اصلاح طرح لبخند با جراحی لثه با لیزر

آیا ممکن است از جراحی لثه با لیزر به جز درمان بیماری لثه برای موارد دیگر دندانپزشکی استفاده کرد؟ برای توضیح این مطلب باید گفت جراحی لثه با لیزر می‌­تواند شامل کانتورینگ لثه برای اصلاح طرح لبخند به دلیل زیبایی باشد. کانتورینگ یک روش ترمیمی سریع برای لثه‌­هایی است که بخشی از دندان­‌ها توسط لثه پوشیده شده و از زیبایی لبخند کاسته شده است. دندانپزشک متخصص و با تجربه، با انجام کانتورینگ لثه یا لیفت لثه، خط ناهموار لثه را برطرف کرده و باعث اصلاح لثه­ و جذاب شدن دندان­‌ها می‌­شود. در این روش بافت لثه که در بالای دندان‌­ها قرار گرفته شده­ و باعث شده که دندان­‌ها کوتاه یا عریض نشان داده شوند برداشته می‌­شود. در چنین مواردی که لثه و دندان به هم نزدیک هستند و فرد اعتماد به نفس خود را به دلیل این مشکل از دست داده، متخصص لثه به او توصیه می­‌کند تا از روش لیفت لثه برای اصلاح طرح لبخند و زیبایی بیشتر استفاده کند

جراحی لثه با لیزر چه مزایایی دارد؟

متخصص دندانپزشک زیبایی در ابتدا تصویربرداری با اشعه ایکس را برای بررسی وضعیت استخوان نسبت به دندان و میزان بافتی که قصد برداشتن آن را دارد (2 میلی­متر یا کمتر) انجام می‌­دهد. سپس جراحی لثه با لیزر را در یک مرحله به صورت سرپایی داخل مطب یا کلینیک انجام می­‌دهد و مانند روش‌­های قدیمی قبل از شروع به جراحی، از بی­‌حسی موضعی برای بی­‌حس کردن لثه و سقف دهان استفاده می­‌کند. همین‌طور مدت زمان لازم برای عمل، بستگی به میزان بازسازی لثه یا به عبارتی وسعت کانتورینگ دارد. متخصص زیبایی برش­‌هایی را به کمک پرتو لیزر برای بالا و پایین کردن لثه‌­ها ایجاد می‌­کند که بطور خودکار رگ­ه‌ای خونی با استفاده از لیزر بسته می­‌شوند و لثه دچار خونریزی نمی­‌شود یا خیلی کم خونریزی می­‌کند و چون مانند روش سنتی از چاقوی جراحی برای برش استفاده نمی­‌شود نه نیازی به بخیه دارد و نه دچار درد می­‌شود و به دلیل اینکه سرعت لیفت لثه با روش جراحی لثه با لیزر بالاست خطر ابتلا به عفونت از سایر روش‌ها کمتر است.

از دیگر مزایای لیفت لثه به کمک جراحی لثه با لیزر می‌­توان به عدم وجود بخیه، عدم ایجاد ورم یا در حد ورم بسیار کم، زمان نقاهت کوتاه مدت، اصلاح لثه­‌های نامتقارن، برداشت دقیق بافت با لیزر و برخورداری از نتایج دائمی و همیشگی اشاره کرد. نکته دیگر اینکه همه افراد نمی­‌توانند کاندیدای مناسبی برای انجام لیفت لثه باشند. از این‌­رو متخصص دندانپزشک زیبایی با معاینه کامل دهان و دندان و شرح حال بیمار، شرایط بیمار را بررسی می­‌کند تا بداند آیا بیمار می­‌تواند از چنین روشی برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کند یا خیر؟ اما از جمله افرادی که نمی­‌توانند از این خدمات درمانی استفاده کنند بیماران مبتلا به بیماری­‌ها و التهابات لثه و افراد کم سن و سال که دندان­‌هایشان به رشد کافی نرسیده است می­‌باشند. اما بطور کل روش درمانی جراحی لثه با لیزر برای کسانی که می‌­توانند از این خدمات درمانی استفاده کنند هیچ عوارض یا ناراحتی ندارد مگر اینکه بیمار به یک دندانپزشک غیرمتخصص در این زمینه مراجعه کند و دچار عفونت لثه، خونریزی و مشکلات دیگر شود.

جراحی لثه با لیزر چه مزایایی دارد؟

کلینیک دندانپزشکی دکتر ستاره هاشمی

دکتر ستاره هاشمی یکی از متخصصین جراحی لثه و ایمپلنت در تهران هستند که دارای بورد تخصصی و فلوشیب لیزرهای درمانی از دانشگاه آخن آلمان می‌­باشند. ایشان در رسیدگی به مسائل سلامت دهان و دندان از جمله درمان بیماری­‌های لثه، جراحی ایمپلنت­‌های دندانی، جراحی لثه با لیزر و... در کلینیک خانه دنتال مشغول به فعالیت هستند. در کلینیک دندانپزشکی دکتر ستاره هاشمی از تجهیزات پیشرفته و به ­روز دندانپزشکی استفاده می‌­شود و کلیه خدمات دندانپزشکی و زیبایی دندان به مدیریت دکتر ستاره هاشمی انجام می­‌شود. این کلینیک از سال 1392 تحت عنوان خانه لیزر شروع به کار کرد و از سال 1399 با هدف درمان بیماری­‌های لثه و ایمپلنت‌­های دندان با عنوان خانه دنتال در کنار سایر خدمات دندانپزشکی به فعالیت خود ادامه داد. در این کلینیک با بهره‌­گیری از دندانپزشکان متخصص و باتجربه به بیماران کمک می­‌شود تا در کنار حفظ سلامت دهان و دندان از زیبایی لبخند لثه یا اصلاح طرح لبخند برخوردار شوند.

از دیگر خدمات ارائه شده در این مرکز می‌توان به جراحی‌­های لثه بدون نیاز به تزریق بی­‌حسی و بخیه، درمان دردهای دهان-صورت، درمان ایمپلنت در افراد بی­‌دندان کامل، ارتودنسی، دندانپزشکی کودکان، درمان ریشه، پروتزهای دندانی و ایمپلنت و ترمیمی و زیبایی اشاره کرد. همچنین به دلیل شیوع بیماری کرونا و حساسیت این موضوع کلیه استانداردهای لازم بهداشتی برای حفظ سلامت مراجعین محترم رعایت می­‌شود. شما می‌­توانید برای آشنایی بیشتر با مجموعه تخصصی کلینیک دکتر ستاره هاشمی به سایت https://drsetarehhashemi.com مراجعه کنید. هزینه جراحی لثه با لیزر برای تمامی بیماران یکسان نمی‌­باشد و تنها بعد از معاینه و بررسی قیمت نهایی به بیمار داده می­‌شود زیرا نوع بیماری لثه، نوع لیزر نرم یا سفت، دستگاه و ابزاری که در کنار لیزر از آن استفاده می­‌شود، نوع بیمه، تجربه پزشک و هزینه‌­های جانبی همگی در تعیین قیمت تأثیر­‌گذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha