سفرهای هوایی یکی از چالش برانگیزترین نوع سفر است. گاهی مسافران از هنگام خرید بلیط هواپیما گرفته تا سوار شدن به آن و رسیدن به مقصد، دچار استرس یا مشکلاتی می شوند که در این مقاله قصد داریم درباره آن صحبت کنیم. اگر شما نیز قصد رزرو بلیط هواپیما و انجام سفر هوایی دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا درباره بیماری در حین پرواز صحبت کنیم. این مقاله فقط 5 دقیقه از وقت شما را به خود اختصاص می دهد.

اگر در سفرهای هوایی بیمار شویم، چه کنیم؟

سفرهای هوایی یکی از چالش برانگیزترین نوع سفر است. گاهی مسافران از هنگام خرید بلیط هواپیما گرفته تا سوار شدن به آن و رسیدن به مقصد، دچار استرس یا مشکلاتی می شوند که در این مقاله قصد داریم درباره آن صحبت کنیم. اگر شما نیز قصد رزرو بلیط هواپیما و انجام سفر هوایی دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا درباره بیماری در حین پرواز صحبت کنیم.

بیماری یا احساس بیماری در سفر با هواپیما؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای برخی از مسافران در حین سفر با هواپیما پیش بیاید، بیماری در هواپیما و یا احساس بیماری می باشد. ما امیدواریم که هیچ مسافری دچار چنین مساله ای نشود و در صحت و سلامت کامل سفر خود را به پایان برساند اما احتمالات را نباید نادیده گرفت. بنابراین در این مبحث به چگونگی رویارویی با این چالش و حل آن می پردازیم. چرا که با داشتن اطلاعات لازم می توان این احساسات را کنترل کرد.

بدن ما با ارتفاع گرفتن هواپیما و بلند شدن از زمین دچار تحولاتی مانند سرگیجه، تهوع، گرفتگی گوش و یا حتی استفراغ می شود. برخی از مسافران در هنگام تیک آف هواپیما دچار ترس و استرس شدیدی می شوند که ممکن است باعث ایجاد مشکلات جدی در آنها شود. ترس از پرواز نیز مشکل دیگری است که برخی از مسافران با آن روبرو می شوند.

راهکارهای مهم برای پیشگیری از احساس بیماری در هواپیما

تصور کنید برای انجام سفر، بلیط هواپیما رزرو کرده اید و سفر هوایی را بر جاده ای ترجیح داده اید. برای پیشگیری از بیماری بهتر است تدابیر لازم را بیندیشید و اطلاعات کافی در این باره را قبل از سفر بدست آورید. در ادامه

آرامش خود را حفظ کنید

برخی از افراد در هنگام تیک آف دچار حمله عصبی می شوند. این استرس گاهی آنقدر بالاست که فرد دچار تپش قلب شدید، سرگیجه و تنگی نفس می شود. حتی گاهی اوقات افراد در چنین مواقعی دچار بیهوشی می شوند. بنابراین بهتر است قبل از شروع پرواز با انجام مدیتیشن و تلقین افکار مثبت، بر ترس خود غلبه و آرامش خود را حفظ کنید.

 استفاده از پاکت تهوع

معمولا در هواپیما کیسه مخصوص تهوع وجود دارد. اگر در حین پرواز دچار حالت تهوع شدید، حتما از کیسه تهوع استفاده کنید. برای اطمینان، بهتر است از قبل چند عدد کیسه تهوع از مهماندار هواپیما درخواست کنید. با این کار استرس این را ندارید که در صورت استفراغ چه کنید؟!

اگر مطمئن هستید که در هواپیما دچار حالت تهوع می شوید و یا سابقه ماشین گرفتگی دارید، بهتر است قبل از سفر با دکتر خود مشورت کنید.

اگر در سفرهای هوایی بیمار شویم، چه کنیم؟

پرهیز از سفر در شرایط آب و هوایی بد

گاهی از اوقات شرایط جوی بد می تواند موجب ترس و ایجاد بیماری در افراد شود. بنابراین سعی کنید بلیط هواپیما را برای تاریخی رزرو کنید که شرایط آب و هوایی مساعد است. اگر مجبور به سفر در این شرایط هستید، حتما قبل از پرواز دارو یا آب نبات استفاده کنید.

آب نبات بخورید

اگر در حین پرواز دچار گرفتگی گوش شدید، سعی کنید فشار داخلی گوش هایتان را متعادل کنید. معمولا با مکیدن آب نبات این مشکل حل می شود. به همین دلیل در بسیاری از پروازها پیش از حرکت هواپیما، مهمانداران با آب نبات از شما پذیرایی می کنند.

از مهماندار هواپیما کمک بگیرید

مهمانداران هواپیما، افراد متخصص و با تجربه ای هستند که می دانند در شرایط غیر عادی چگونه رفتار کنند. پس اگر در حین پرواز احساس بیماری داشتید، حتما با آنها در میان بگذارید. در هواپیما جعبه کمک های اولیه و داروهای متعددی برای رفع مشکلات مسافران وجود دارد.

بیشتر آب بنوشید

نوشیدن آب کافی در سفرهای هوایی به شما کمک می کند تا تعادل بدن خود را حفظ کنید و بر استرس و اضطراب خود غلبه کنید. با افزایش مصرف آب اکسیژن رسانی بهتری در سلولهای بدن انجام می شود. معمولا در تمام هواپیماها بطری های آب معدنی توسط مهماندار عرضه می شود.

سعی کنید بلیط هواپیما را آنلاین بخرید!

شاید کمی عجیب باشد اما با خرید آنلاین بلیط هواپیما می توانید به مقدار زیادی در وقت خود صرفه جویی کنید! با این کار زمان بیشتری دارید تا به پرواز خود برسید و کمتر دچار استرس شوید. همچنین با رزرو اینترنتی بلیط هواپیما امکان مشاهده نوع بلیط و کلاس پروازی خود را دارید. چرا که قیمت بلیط هواپیما به صورت آنلاین قابل مشاهده است. بنابراین می توانید با انتخاب کلاس پروازی بالاتر از خدمات بیشتری بهره مند شوید.

معتبرترین سایت ها را انتخاب کنید!

یکی از راهکارهایی که می تواند به احساس غلبه بر ترس شما در حین پرواز کمک کند، خرید بلیط هواپیما از سایت های معتبر است. این سایت ها با ایرلاین های معتبری طرف قرارداد هستند که خدمات بهتری را به مسافران ارائه می دهند و میزان سوانح و حوادث در آنها کمتر دیده شده است. بنابراین می توانید با اطمینان بیشتری بلیط خود را رزرو کنید.

چرا بلیط هواپیما را از tikban.com بخریم!؟

امروزه سایت های زیادی در زمینه فروش بلیط هواپیما فعالیت می کنند که می توانید به راحتی بلیط خود را به صورت آنلاین تهیه کنید اما برای تجربه یک سفر ایمن و بی دغدغه بهتر است که بلیط هواپیمای خود را از سایتی تهیه کنید که باسابقه بوده و با ایرلاین های معتبر همکاری دارد.

تیک بان به عنوان سایتی هوشمند با ارائه خدماتی نوین توانایی ارائه بلیط هواپیما آنلاین و باکیفیت را در کمترین زمان دارد. فقط کافیست به آدرس www.tikban.com  مراجعه کنید. بنابراین با خیال آسوده بلیط خود را از این سایت رزرو کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبداله زمانی IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    سلام، نوشیدن آب بسیار مفید و حیاتی هست در سفرهایی که با هواپیما صورت می گیره نوشیدن آب رو در دستور کار داشته باشین