سلامت نیوز: رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: زمان خوبی برای برنامه ریزی و آمادگی زیرساخت، افزایش ظرفیت تخت‌ها و مدیریت منابع جهت مقابله با پیک ششم است.

زمان آمادگی بیمارستان ها برای مقابله با پیک ششم است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، رضا گل پیرا افزود: در هفته آخر دی ماه و اول بهمن ماه سیر بیماران سرپایی مشکوک، محتمل و قطعی سیر صعودی داشته اما هنوز تغییر چشمگیری در تعداد موارد بستری‌ها رخ نداده است.

وی ادامه داد: با توجه به سیر صعودی تعداد موارد مبتلا به سویه اومیکرون در جهان، لازم است دانشگاه‌ها نظارت دقیق‌تری نسبت به پذیرش بیماران سرپایی، مدیریت تخت‌های بستری و ثبت داده‌ها در بیمارستان‌های تابعه انجام دهند.

گل پیرا افزود: بر اساس نظر همکاران علمی و بر اساس مدل‌های دنیا، غالباً این سویه نباید میزان بستری‌ها را تحت تأثیر قرار دهد، اما چون واکسیناسیون در تعدادی از جمعیت کشور کامل نبوده و یا رعایت شیوه نامه‌ها و استفاده از ماسک کاهش یافته است، احتمال ایجاد پیک وجود دارد.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی تاکید کرد: هنوز در بسیاری از استان‌ها رشد میزان موارد بستری منفی است، لذا زمان خوبی برای برنامه ریزی و آمادگی زیرساخت، افزایش ظرفیت تخت‌ها و مدیریت منابع جهت مقابله با پیک ششم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha