از انواع جراحی شانه چقدر می دانید؟ کدام مشکلات و عارضه های شانه نیاز به عمل جراحی دارد؟ آیا جراحی شانه درمان قطعی است؟ از آنجایی که می دانیم شانه انعطاف پذیرترین عضو بدن است و در نتیجه ی این میزان انعطاف ما می توانیم به راحتی بازوی خود را در مکان های مختلف قرار دهیم و آن را به چهار سمت جلو، بالا، اطراف و پشت خودمان بچرخانیم. این انعطاف پذیری همچنین می تواند باعث بی ثباتی شانه و حساس به آسیب ها شود.

انواع جراحی شانه کدامند؟

متخصصین، نسبت به نوع مشکل، علت ایجاد آن و شرایط فرد در ابتدا روش های درمان غیر جراحی را قبل از عمل جراحی توصیه می کنند. با این وجود، برخی موارد نیاز است که بلافاصله عمل جراحی را انجام دهند. زیرا تاخیر در این موارد باعث می شود درمان دشوارتری را در آینده برای فرد انتخاب کرد.

در ادامه با برخی از مشکلاتی که ممکن است به عمل جراحی شانه نیاز داشته باشد و همچنین با انواع عمل شانه، آشنا می شویم. البته به طور کلی جراحی های شانه را می توان به دو دسته باز و بسته تقسیم کرد.

مشکلات شانه

انواع عمل جراحی شانه چیست

مشکلات و عارضه های بسیاری ممکن است برای شانه بوجود بیاید و درمان قطعی آن توسط دکتر متخصص ارتوپدی، با تشخیص علت ایجاد آن امکان پذیر است.

شما می توانید برای دیدن نمونه های درمانی که توسط دکتر حسین حاجی تقی جراح و متخصص ارتوپدی فوق تخصص شانه و زانو به سایت drhajitaghi.com سری بزنید. دکتر حسین حاجی تقی با تخصص بالا و تجربه های بسیار زیادی که در زمینه تخصصی شانه دارند، درمان قطعی شانه افراد معروف و محبوبی از جمله بانوی وزنه برداری کشورمان پریسا جهانفکریان و خواننده مشهور کشورمان رضا بهرام را بر عهده داشتند، که می توانید این سوابق را در سایت بررسی کنید.

برخی از مشکلات و بیماری های شانه را در اینجا برای آشنایی بیشتر آورده ایم به شرح زیر می باشد.

بورسیت یا تاندونیت؛ برخی از افراد به خصوص ورزشکارانی که در حوزه شنا یا وزنه برداری کار می کنند ممکن است به این عارضه دچار شوند.

انجام فعالیت های تکراری بیش از حدی مثل نقاشی، شنا یا وزنه برداری باعث ایجاد اصطکاک یا انقباض کاف روتاتور زیر آکرومیون و در مفصل آکرومیوکلوویکولار می شود. این مشکل را ابتدا با شیوه های درمانی غیر جراحی کنترل می کنند. انجام عمل جراحی نیز در موارد شدید با استفاده از مسدود کردن عصب می تواند موثر واقع شود.

برخی دیگر از عارضه ها و مشکلاتی که به عمل جراحی نیاز دارند عباتند از:

  • انقباض و پارگی پارشیال (جزئی) کاف روتاتور
  • پارگی تاندون شانه
  • شکستگی سر استخوان هومروس (استخوان بازو)
  • بی ثباتی
  • پارگی ضخامت کامل کاف روتاتور

انواع جراحی شانه

انوع جراحی شانه چیست؟ همانطور که اشاره کردیم جراحی شانه به دو نوع بسته و باز می توان تقسیم کرد، و خود نوع بسته انواع متعددی دارد. مزیت جراحی های بسته نسبت به باز، داشتن عوارض کمتر و اثر کمتری بر روی محل جراحی دارد، همچنین داشتن دوره نقاهت کمتری نیز یکی از مزیت های این نوع جراحی است.

روش جراحی آرتروسکوپی

مزایای نوع عمل جراحی آرتروسکوپی شانه

در نوع جراحی بسته که خود به چند نوع تقسیم می شود، رایج ترین نوع آن آرتروسکوپی شانه است که در این نوع عمل شانه، فوق تخصص شانه، دستگاه بسیار نازکی را که به مداد شباهت دارد را به داخل سطح شانه با ایجاد برش های کوچک فرو می کند.

این کار به جراح شانه، کمک می کند تا مفصل های داخل شانه با کمک لنزهایی که روی این دستگاه گذاشته شده، ببیند. این لنزها و دوربین ها می توانند تصاویر مفصل داخل شانه را روی مانیتور نمایش دهند، به این ترتیب جراح می تواند، دقیق تر مشکل و عارضه را تشخیص و درمان را انجام دهد.

عمل جراحی آرتروسکوپی شانه را به صورت سرپای صورت می گیرد و مزیتی که دارد داشتن عوارض و دوره نقاهت کم است. همچنین این نوع عمل جراحی خود انواع مختلفی دارد و برای اکثر مشکلات که هرکدام نسبت به وضعیت و نوع مشکل شانه، متفاوت انجام می شود.

جراحی باز شانه

عمل جراحی باز شانه

جراحی باز شانه، نوع دیگر عمل جراحی شانه است که معمولا بر روی مواردی انجام می گیرد که روش های بسته آرتروسکوپی ممکن نباشد.

در برخی موارد تشخیص بیماری به روش آرتروسکوپی امکان پذیر نیست و با انجام این نوع جراحی شانه، فوق تخصص شانه به نتیجه ی بهتر و مطلوب تری می رسد.

در این روش با ایجاد برش های کوچک به اندازه چند اینچ در شانه بیمار، جراح به کمک آکرومیون استخوان را حذف می کند. این نوع روش جراحی باز با اینکه عوارضی در صورت عدم مراقبت های بعد عمل جراحی شانه، را دارد اما در مواردی مانند درمان پارگی های بزرگ و یا برای انتقال تاندون نسبت به روش های جراحی بسته آرتروسکوپی روشی بهتر و کارآمدتر است.

سخن پایانی

در این مطلب با انواع مشکلات و انواع جراحی شانه آشنا شدیم، و مزیت های آن ها را شناختیم شما می توانید با انتخاب بهترین شیوه جراحی البته به توصیه متخصص خود، مشکلات شانه خود را کنترل و درمان کنید.

برای بیمارانی که در شهرستان های دور هستند نیز برای اینکه نمی توانند به مطب دکتر به صورت مکرر مراجعه کنند می تواند با مراجعه به سایت دکتر حاجی تقی DrHajiTaghi.com و یا تماس برای مشاوره جراحی، اطلاعات بیشتری را کسب کنند همچنین می توانید با دنبال کردن اینستاگرام دکتر حاجی تقی به آدرس drhajitaghii را در زمینه جراحی شانه مشاوره و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در صورتی که قصد جراحی شانه را دارید، دکتر حسین حاجی تقی متخصص ارتوپد و فوق تخصص شانه و زانو، بهترین جراح شانه در تهران است شما می توانید با مراجعه به ایشان از خدمات درمانی دکتر استفاده کنید.

برخی از مهمترین خدمات ارائه شده توسط دکتر حسین حاجی تقی عبارتند از:

  • ترمیم پارگی تاندون شانه
  • آرتروسکوپی شانه
  • تعویض مفصل شانه
  • درمان آسیب های ورزشی شانه
  • درمان آرتروز زانو
  • آرتروسکوپی زانو
  • جراحی پارگی رباط صلیبی زانو
  • درمان پارگی منیسک زانو
  • درمان آرتروز زانو
  • جراحی تعویض مفصل زانو
  • تعویض مفصل لگن

شما عزیزان می توانید به منظور برقراری ارتباط با دکتر حسین حاجی تقی متخصص ارتوپدی در تهران) از طریق زیر اقدام نمایید:

شماره تماس: 09107765549

مشاوره جراحی: 09107783277

آدرس مطب: تهران، ضلع شمال شرق میدان ونک، خیابان صانعی، پلاک 41، ساختمان پزشکان درخشان

چنانچه سوالی در زمینه جراحی شانه دارید در قسمت نظرات بپرسید در اسرع وقت به آن ها پاسخ می دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha