سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره کمبود پزشک مخصوصا پزشک متخصص پرداخت.

کمبود پزشک، محرومیت مناطق محروم را شدیدتر می‌کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، ملک فاضلی، نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی، درباره میزان کمبود پزشک متخصص در استان‌های محروم گفت: در مناطق محروم مهمترین ویژگی که این محرومیت را شدیدتر می‌کند، کمبود نیروی انسانی است.

 نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی افزود: نیروی انسانی می تواند با وجودش محرومیت را از منطقه ای بردارد و نیروی انسانی که با حیاط انسان ها سروکار دارند پزشکان هستند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمبود فعلی پزشک یعنی در یک سال تاکنون در سیستان و بلوچستان خیلی بیشتر از ۱۰ سال گذشته است.

فاضلی اظهار کرد: ۱۰ سال پیش درآمد پزشک در مناطق محروم با توجه به ارزش پول ملی، ۱۰ برابر درآمدی است که هم اکنون پزشک در مناطق محروم کسب می‌کند. همچنین یک پزشک می‌داند درآمد یک ماهش در تهران آن هم بدون مطلب ۵ برابر درآمد تهران است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: به همین دلایل است که پزشک انگیزه رفتن به این مناطق را ندارد. کمبود پزشک باعث شده تصمیم افزایش ظرفیت پزشکی توسط مسئولان اتخاذ شود.

فاضلی درباره راه حل افزایش پزشک در مناطق محروم گفت: باید دریافتی پزشکان در مناطق محروم افزایش یاید و زیر ساخت نیز به گونه ای باشد که پزشک انگیزه ماندن در منطقه محروم را داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمبود پزشک مخصوصا در زمینه پزشک متخصص در کشور داریم. درآمد پزشک نورولوژیست در سراوان ماهی ۶ میلیون و در تهران روزی ۶ میلیون است. البته افزایش ظرفیت هم باید کارشناسی شده انجام شود و فقط به عدد و بالا بردن آن فکر نکنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha