پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 335255

سلامت نیوز :یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی به بیان توصیه‌هایی برای افراد مبتلا به امیکرون پرداخت.

چند توصیه اساسی برای مبتلایان به امیکرون

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،مسعود مردانی  در پاسخ به این سوال که اولین اقدامی که باید بعد از ابتلا به امیکرون انجام دهیم چیست، گفت: اولین اقدام بعد از ابتلا به امیکرون جدا سازی است و فرد مبتلا حتما باید از سایر افراد جدا شود و اگر در خانه است باید در یک اتاق جدا حضور داشته باشد و چنانچه در بیمارستان است باید از سایر بیماران جدا شود و این بیماران باید در درجه اول از ماسک استفاده کنند و شیوه‎‌نامه‌های بهداشتی بیش از پیش رعایت نمایند.

وی ضمن اشاره به اینکه مبتلایان به امیکرون باید از مایعات فراوان استفاده کنند، به مقدار کافی استراحت داشته باشند و از استرس دوری کنند، ادامه داد: اگر این بیماران دچار تب شدند بهتر است از قرص استامینوفن استفاده کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به این سوال آیا دور کمون یا نهفتگی بیماری در این سویه با سویه‌های قبلی متفاوت است، اظهار کرد: دوره کمون در امیکرون کمتر از سویه‌های قبلی است چرا که سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و مدت زمان نهفتگی بیماری در این سویه معمولا حدود ۲ تا ۳ روز است و گاهی ممکن است به ۵ تا ۷ روز هم برسد.

این پزشک متخصص با بیان این که این بیماری بیشتر با علائم سرماخوردگی نظیر ضعف و سستی، تهوع و استفراغ، گلو درد و عطسه بروز پیدا می‌کند، افزود: در حال حاضر همه دورهمی‌ها باید تعطیل شوند و مدارس و دانشگاه‌ها هم باید به صورت غیر حضوری به فعالیت خود ادامه دهند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: اگر مردم شیوه‌نامه بهداشتی را رعایت کنند و پیک امیکرون نزولی شود نوروز خوبی خواهیم داشت و اگر چنین اتفاقی رخ ندهد مانند سال گذشته در ایام نوروز هم درگیر این بیماری هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha