سلامت نیوز: در زمینه ماسک صورت که در دو سال اخیر بخشی از زندگی همه انسان‌ها شده است نوآوری‌های جالبی صورت گرفته و حتی ماسک های صورتی که مطابق مد روز باشند هم به بازار ارائه شده اما آخرین نوآوری ها خیلی عجیب است: یک ماسک ضد ویروس که فقط بینی را می پوشاند و می توان آن را در حین خوردن و نوشیدن به صورت داشت، در کره جنوبی به فروش می رسد.

ماسک صورت، برای غذا خوردن و آب نوشیدن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایست آسیا تایمز، ماسک های موسوم به ماسک صورت کاسک، ترکیبی از ko، لغت کره ای بینی، و ماسک، توسط شرکتی به نام آتمن منتشر شده است و به قیمت 9800 وون (8.13 دلار) برای جعبه 10 تایی به فروش می رسد در واقع دو قسمتی است و از دو قطعه تشکیل شده است که می توان یکی از آنها را جدا کرد تا در زمان غذاخوردن ماسک بینی را بپوشاند.

در همین حال، سه مدل ماسک صرفا پوشاننده بینی قابل استفاده مجدد در رنگ های مختلف با قیمت 2000 وون (1.65 دلار؛ 1.22 پوند) در اینترنت به فروش می رسند موجود است. این ماسک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که زیر یک ماسک معمولی که دهان و بینی را می‌پوشاند، استفاده می‌شوند. در زمان غذا خوردن و نوشیدن فرد ماسک معمولی را برمی دارد ولی ماسک پوشاننده بینی باقی می ماند.

برخی مطالعات نشان داده‌اند که بینی ساده‌ترین و اصلی ترین راه برای ورود ویروس کرونا به بدن است، بنابراین استفاده از ماسک بینی ممکن است آنقدرها که به نظر می‌رسد مضحک نباشد.

پروفسور کاترین بنت، مدیر بخش اپیدمیولوژی در دانشگاه دیکین در استرالیا، گفت ماسک هایی که فقط بینی را می پوشانند «ایده عجیبی» هستند، اما «بهتر از هیچ هستند. البته احتمالاً میزان ایجاد مصونیت توسط آن‌ها زیاد بالا نخواهد بود.»

دکتر جین وینتلر استاد بیماری های داخلی در دانشگاه هنگ کنگ هم می‌گوید:« بسیاری از افراد در محیط های عمومی در سر کار اصلا ماسک نمی‌زنند و برخی موقع غذا خوردن و نوشیدن ماسک خود را برای دقایق زیادی کنار می گذارند. این ماسک های کره ای ایده خوبی هستند که شما فقط برای چند دقیقه که غذا می خورید یا چیزی می نوشید حداقل بینی تان پوشیده باشد. بهترین کار این است که در زمان غذاخوردن هم فاصله اجتماعی تان با یکدیگر را رعایت کنیتد و بخصوص در فضاهایی که تهویه مناسب دارند، غذا بخورید یا آب بنوشید.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha