سلامت نیوز: در حالی که از سوی مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر اعلام شد که از شنبه 16 بهمن تست PCR با جواب دهی یک ساعته در خانه جشنواره انجام می‌شود و از طرف دیگر سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت هم اعلام کرده مقرر شده که تست PCR و همچنین کارت واکسن شامل تزریق سه دُز واکسن کرونا برای تمامی هنرمندان و مهمانان داخلی و خارجی در بدو ورود به محل اسکان، کنترل شود، اما واقعیت چیزی دیگری است.

دروغشان را باور نکنید، از تست کرونا در جشنواره فجر خبری نیست

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، روز گذشته (16 بهمن ماه جاری) سلامت نیوز در گزارشی از وضعیت بهداشتی اسفناک چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد خبر داد و در این گزارش اشاره شد که هیچ تستی از هنرمندان ،عکاسان، خبرنگاران و حاضران در جشنواره برای حضور در این مراسم گرفته نمی شود و حتی خبر از تب سنجی معمولی نیست.


جالب این است که در همین روز خبری در سایت وزارت ارشاد منتشر شد مبنی بر اینکه از روز شنبه یعنی 16 بهمن تست PCR با جواب دهی یک ساعته در خانه جشنواره انجام می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز در این خبر آمده است:« از امروز شنبه 16 بهمن به منظور جلوگیری از همه‌گیری بیماری کرونا در پیک ششم این بیماری، تیم ستاد مبارزه با کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خانه جشنواره فیلم برج میلاد تهران مستقر خواهد شد. این تیم از اهالی‌رسانه و هنرمندانی که در بدو ورود علائم مشکوک به کرونا داشته باشند؛ تست خواهند گرفت و جواب این تست یک ساعت بعد آماده خواهد بود.»


همچنین محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به گزارش سلامت نیوز، در گفت وگویی اظهار داشت:«چهلمین جشنواره تئاتر فجر با حضور ناظران و کارشناساسان بهداشتی با همراهی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.»


وی در ادامه گفته است:« مقرر شد که تست PCR و همچنین کارت واکسن شامل تزریق سه دُز واکسن کرونا برای تمامی هنرمندان و مهمانان داخلی و خارجی در بدو ورود به محل اسکان، کنترل شود. همچنین در سالن اصلی جشنواره تئاتر شهر، از تمام عوامل اجرایی که حدود ۹۰۰ نفر هستند، تست PCR گرفته و کارت واکسن آنها برای روز برگزاری جشنواره، بررسی شود.»


امروز اما خبرنگار خبرگزاری فارس طبق اعلام مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر برای تست pcr به غرفه تیم ستاد مبارزه با کرونا وزارت بهداشت در خانه جشنواره مراجعه می کند اما با این پاسخ مواجه می شود که ما در اینجا فقط واکسن کرونا می زنیم! محمد کلهر در توئیتی نوشته است: «در جشنواره فیلم فجر تست کرونا نمی گیرند. دروغشان را باور نکنید!»

دروغشان را باور نکنید، از تست کرونا در جشنواره فجر خبری نیست


به گزارش سلامت نیوز، گویا مسوولان همچنان در فضای گذشته سیر می کنند و تصور می کنند با یک مصاحبه یا انتشار یک خبر می توانند شرایط را عادی جلوه دهند آن هم در شرایطی که خبرنگاران همه چیز را زیر ذره بین خود خواهند داشت و فضای گسترده مجازی خیلی سریع تر از آنچه که فکرش را بکنند اظهارات ضد و نقیض و بعضا وعده های دروغین آنها را برملا خواهند کرد.


در شرایطی که کمتر از دو هفته از اعلام رسمی ورود به موج ششم کرونا از سوی وزیر بهداشت می گذرد و در طی دو هفته تعداد بیماران کرونایی 30 برابر شده است و بیم آن می رود که فاجعه ای دیگر رقم بخورد و کشته های کرونا سه رقمی شود، باید مسوولان وزارت بهداشت و برگزار کنندگان جشنواره شرایط مطلوب را برای برگزاری جشنواره که حتی ساده ترین نکات بهداشتی که همان ماسک زدن است رعایت نمی شود، را فراهم آورند و امر کنترل کارت واکسیناسیون شرکت کنندگان در جشنواره و ممانعت از ورود کسانی که واکسن نزده اند و یا مشکوک به کرونا هستند قبل از ورود به کاخ جشنواره و همچنین سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر، کمترین کاری است که مسوولان می توانند انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha