سلامت نیوز :نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وقتی مردم یک شهر و یا یک روستا و یا هر جای دیگری برای مراجعه به پزشک مجبور به طی کردن مسافت زیادی با مشکلات مختلف باشند، قطعاً این یک بی عدالتی در حق مردم محسوب می شود که باید حل شود.

کمبود پزشک در روستاها بی‌عدالتی در حق مردم است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، غلامرضا منتظری با اشاره به اینکه توجه به حوزه سلامت و مسائل بهداشتی از اولویت های اساسی محسوب می شود، گفت: ما باید در حوزه های مختلف نیازهای اساسی مردم را با برنامه ریزی منظم تأمین کنیم. در درجه اول مسئولین و متولیان، باید مطابق با نیازهای مردم به تامین نیروی مورد نیاز در حوزه سلامت با تکیه بر توزیع عادلانه فرصت ها و و امکانات مبادرت ورزند و بستر استفاده مردم از یک شبکه بهداشت و درمان مناسب را برقرار کنند.

وی ادامه داد: وقتی مردم یک شهر و یا یک روستا و یا هر جای دیگری برای مراجعه به پزشک مجبور به طی کردن مسافت زیادی با مشکلات مختلف باشند، قطعا این یک بی عدالتی در حق مردم است چراکه تامین نیازهای اساسی مانند پزشک و متخصص از نظر شرعی، اخلاقی و قانونی وظیفه مسئولان است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید انتظارات شبکه بهداشت و درمان نیز لحاظ شود گفت: باید انتظارات مطلوب و قابل دفاع بهداشت و درمان را هم تامین کرد. ما معتقدیم اگر انتظارات منطقی یک فرد و در واقع جامعه تامین شود، رضایت شغلی هم تامین می شود و می تواند بر کمیت و کیفیت خدمات تاثیرگذار باشد؛ بنابراین هم باید موانع رفع شود و هم به نیازها و دغدغه های اساسی جامعه به ویژه کادر بهداشت و درمان که انصافا در این شرایط کشور نقش بسیار تعیین کننده ای را ایفا کرده اند و باعث عزت و سربلندی کشور شده اند، توجه کرد.

منتظری متذکر شد: گاهی اوقات موانع می تواند قانونی باشد که مجلس باید به آن بپردازد و اگر مسائل مربوط به نیازهای معیشتی و رفاهی باشد، دولت باید ورود کند. در واقع هم مجلس و هم دولت باید توامان به تأمین نیازها مبادرت ورزند.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا لزوما وزیر بهداشت باید پزشک باشد یا خیر توضیح داد: قاعدتا مدیر یک مجموعه باید بر مسائل آن حوزه اشراف دقیق و همه جانبه داشته باشد و در واقع کسی که در حوزه بهداشت و درمان تخصصی ندارد نمی تواند در آن موفق باشد اما به این معنی نیست که حتما باید پزشک فوق تخصص باشد، با این حال به عقیده بنده شخص باید برخواسته از دل همین حوزه انتخاب شود و اگر خارج از این حوزه به فعالیت بپردازد، زمان زیادی سپری می شود و کارها به کندی پیش می رود، چرا که در این حوزه تجربه ای نداشته و خیلی نمی تواند به منظور گره گشایی نقش موثری را ایفا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha