چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 335534

سلامت نیوز :متخصصان می‌گویند با برخی اقدامات ساده می‌توان باعث التیام سردرد شد.

ساده‌ترین اقدامات برای درمان سردرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،سردرد می‌تواند ناشی از مشکلات ژنتیکی، استرس و یا به دلیل سایر بیماری‌ها بروز کند. به طور عمومی سردرد به حالتی اطلاق می‌شود که در آن بخش فوقانی سر، بالای صورت و بخش بالایی گردن شاهد درد است.

سردردها خود به گونه‌های مختلف طبقه بندی می‌شوند که معروف‌ترین آن‌ها میگرن است. افراد مبتلا به میگرن علاوه بر سردرد شاهد علائم دیگر مانند حالت تهوع، حساسیت به نور و صدا، بی حالی و بسیاری دیگر از مشکلات از جمله اختلالات بینایی هستند.

زمانی که افراد به پزشک برای درمان سردرد مراجعه می‌کنند، متخصصان اقدامات مختلفی را برای حل مشکل بیمار پیشنهاد می‌دهند. ساده‌ترین اقدام، ایجاد یک محیط آرام و بی صدا برای تسکین سردرد است. یک متخصص انگلیسی در این باره می‌گوید: زمانی که من با سردرد مواجه شوم، فارغ از آن که در چه زمانی در طول روز قرار داریم، اقدام به استراحت در یک محیط آرام و ساکت تا از بین رفتن علائم درد می‌کنم.

در گام بعدی، یک متخصص از دانشگاه هاروارد گفت: سعی کنید خود را از محیط‌های کاری و شلوغ و به ویژه دغدغه‌های بی پایانی که دارید برای ساعتی رهایی بخشید. برای این کار می‌توانید کمی قدم بزنید و یا اقدام به مطالعه کتاب کنید. این کار ذهن را از فشارهای کاری و محیطی دور می‌کند.

گام سوم که بسیار اهمیت دارد، شناسایی عواملی است که باعث بروز سردرد در شما می‌شوند. این کار علاوه بر این که به بهبود سردرد فعلی شما کمک می‌کند، می‌تواند اقدامی مناسب برای جلوگیری از بروز سردردهای آتی باشد. برای مثال، بسیاری از سردردهای میگرنی ناشی از تحریک کننده‌های بصری یا شرایطی است که فرد تحت استرس و نگرانی برای اتخاذ یک تصمیم حیاتی قرار دارد. در نتیجه بهتر است خود را از چنین شرایطی دور نگه دارید.

گام ساده بعدی که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، نوشیدن آب کافی در طول روز است. آب بهترین دوست شما در زمانی است که سردرد و حملات میگرنی دارید. یک متخصص از دانشگاه ویرجینیا می‌گوید بروز سردرد در من همواره علائم هشداری برای کم آبی بدن بوده است.

از دیگر اقدامات ساده برای کنترل سردرد می‌توان به نوشیدن کمتر قهوه و نوشیدنی‌های حاوی کافئین، داشتن وعده‌های غذایی سبک و استفاده از مسکن‌ها تنها در شرایط اضطراری اشاره کرد.

منبع: هافینگتون پست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha