سلامت نیوز: زنان سالهاست بار سنگین ناموس وعصبیت‌های جاهلی را بردوش می‌کشند، ازشمال تا جنوب واز غرب تا شرق، هراز گاهی، صدایی خفه می‌شود، بی آنکه، خبری از محکمه و عدالتی باشد.

بیانیه مجمع زنان اصلاح طلب در محکومیت زن کشی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جامعه ۲۴، *مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا*

زنان سالهاست بار سنگین ناموس و عصبیت‌های جاهلی را بردوش می‌کشند، ازشمال تا جنوب و از غرب تا شرق، هراز گاهی، صدایی خفه می‌شود، بی آنکه، خبری از محکمه و عدالتی باشد.

سالهاست تیزی چاقویی در خفا، گلویی را می‌برد تا بهانه‌ای برای نمایش غیرت باشد و کسی ندای «بأی ذنب قُتلت» سر نمی‌دهد تا محکوم به بی ناموسی وبی غیرتی نشود. قتل حدود ۶۰ زن ودختر جوان طی دو سال، در خوزستان و بیش از این تعداد در سایر نقاط کشور از رومینا تا ریحانه و امروز مادر جوان ۱۷ ساله، زنگ خطری است که برای نظام قضایی و امنیتی کشور به صدا درآمده است.

زمان آن رسیده تا دست جاهلان خودسر از مجازات زنان و دختران به بهانه حفظ ناموس و نمایش غیرت کوتاه و اقتدار قانون و محاکم صالح برای هر خائن و مجرمی برپا شود.

مجمع زنان اصلاح طلب، با محکوم کردن هرگونه خشونت علیه زنان و اقدامات خودسرانه خارج از چارچوب قوانین اسلام، ضمن هشدار به افزایش ارتکاب به سنت‌های غلطی، چون قتل­های ناموسی در جای جای کشور، وقوع چنین حوادثی را به دور ازوجاهت نظام جمهوری اسلامی می‌داند که منجر به جریحه دار شدن احساسات مردم، افزایش ناامنی و وهن دین مکرم اسلام خواهد بود؛ بنابراین از تمامی علما و مراجع معظم ومعزز تقلید، خواستار واکنش صریح براساس احکام دینی و نص قرآن مجید نسبت به ممنوعیت سنت­های خرافی است. همچنین مجمع زنان اصلاح طلب از دستگاه‌های امنیتی و قضایی، به ویژه رییس محترم قوه قضاییه، دادستان محترم اهواز و قضات عادل می‌خواهد تا با پیگیری و مجازات عاملان زن­کشی، مانع تکرار کشتار شنیع زنان به بهانه‌های جاهلی شوند.

از سوی دیگر، پیگیری، تصویب و ابلاغ سریع لایحه "صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت" که سالهاست در میان مراجع تصمیم گیرنده دست به دست می‌شود وتاکنون به نتیجه نرسیده، از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، گامی موثر برای قانونمندی و ممانعت از تبدیل زن کشی به رویه‌ای مذموم در خانواده­ها خواهد بود. مجمع بار دیگر، هشدار می‌دهد که تکرار اینگونه قتل­ها چه از سوی پدر، همسر یا سایر مردان، چهره نظام جمهوری اسلامی ایران را در عرصه بین الملل خدشه دار و بار اتهامات ضد حقوق بشری را علیه ملت ایران سنگین­تر خواهد کرد.
                                                                                           
*مجمع زنان اصلاح طلب

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha