سلامت نیوز : سازمان جهانی بهداشت (WHO) یک داروی آرتریت را به فهرست داروهای کووید-۱۹ در شرایطی که علائم بیماری شدید است، اضافه کرد.

داروی آرتریت به لیست درمانی "کووید شدید" افزوده شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که در تلاش برای افزایش دسترسی به داروی آرتریت موسوم به "توسیلیزوماب" است که در درمان آرتریت کاربرد دارد. این دارو می تواند در درمان بیماران مبتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ که در بیمارستان بستری هستند، اثربخش باشد.

بررسی ها نشان می دهد این آنتی بادی مونوکلونال که در تولید داروهای ضدالتهابی کاربرد دارد، خطر مرگ و همچنین مدت زمان بستری شدن در بیمارستان را در برخی از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ شدید کاهش می دهد.

با این حال اثربخشی داروی توسیلیزوماب درحالی تایید شده که با کمبود مواجه است و بسیار گران است. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت قیمت یک دُز از این دارو در کشورهای کم‌درآمد تا ۶۰۰ دلار می‌رسد.

تایید داروی آنتی بادی برای مقابله با اُمیکرون در آمریکا

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که سه ترکیب متفاوت از این آنتی بادی مونوکلونال را به فهرست درمان‌های پیش‌صلاحیت‌شده برای بیماری کووید-۱۹ اضافه کرده که هدف آن تشویق بیشتر به تولید نسخه‌های ژنریک ارزان‌تر است.

"پیش‌صلاحیت‌"، یک فرآیند سیستماتیک به منظور تعیین ظرفیتِ یک شرکت دارویی برای تولید یک محصول باکیفیت مطابق با استانداردهای بین المللی و مشخصات WHO/UNFPA است.

در گزارش این سازمان آمده است: انتشار این فهرست باید راه را برای شرکت‌های بیشتری هموار کند تا به دنبال پیش‌صلاحیت سازمان جهانی بهداشت باشند و در نتیجه تعداد محصولات تضمین‌شده و با کیفیت را افزایش داده و با ایجاد فضای رقابتی به دنبال کاهش بالقوه قیمت‌ها باشند.

به گزارش هندوستان تایمز، پیش از این داروی توسیلیزوماب برای درمان آرتریت در حدود ۱۲۰ کشور جهان مجاز اعلام شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha