چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 335877

سلامت نیوز:دانشمندان کانادایی کشف کرده اند که چطور کافئین می‌تواند در برابر بیماری‌های قلبی- عروقی محافظت ایجاد کند.

تاثیر قهوه در جلوگیری از بیماری‌های قلبی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، در خبری خوب برای عاشقان چای و قهوه، دانشمندان «دانشگاه مک مستر» کانادا کشف کرده اند که چطور کافئین می‌تواند به مقابله با بیماری‌های قلبی - عروقی کمک کند.

بر اساس این گزارش، محققان کانادایی می‌گویند مصرف تنها دو تا سه فنجان قهوه با اندازه متوسط به شکل روزانه، می‌تواند میزانی کافی از کافئین را برای بدن به همراه آورد که برای ایجاد تاثیراتی که به کاهش سطوح «لیپوپروتئین کم‌چگالی» یا همان «کلسترول بد» (LDL) منجر می‌شود، موثر خواهد بود. باید دانست سطح بالای کلسترول بد در جریان خون با افزایش خطر بیماری‌های قلبی - عروقی همراه است.

«ریچارد آستین» (Richard Austin) محقق ارشد و استاد دپارتمان پزشکی در دانشگاه مک مستر کانادا در این پژوهش گفت: مصرف منظم کافئین با کاهش سطح پروتئین «PCSK۹» در خون مرتبط است و همین امر نیز توانایی کبد را در پاکسازی جریان خون از کلسترول‌های اضافی LDL افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به این یافته‌های جدید گفت: حال مصرف کنندگان بدون شکر چای و قهوه، دلیل دیگری برای خوشحالی دارند. این یافته‌ها اکنون راهکاری اساسی را نشان می‌دهد که قهوه و مشتقات آن می‌توانند سطح پروتئین PCSK۹ را در خون کاهش داده و در نتیجه، خطر بیماری‌های قلبی - عروقی را کاهش دهند.

گفتنی است نتایج این تحقیقات در مجله «Nature Communications» به چاپ رسیده است.

منبع: پایگاه دانشگاه مک مستر کانادا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha