دیشب مجددا یک جوان ۲۵ ساله ایست قلبی داشتیم که فوت کرد.دلیلش این بود که بعدازحمام؛قهوه وانرژی‌زاروباهم مصرف کرده بود.»

ترکیبات سمی با قهوه که خطر ایست قلبی را زیاد می‌کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان، متنی ازقول یک پزشک درشبکه‌های مجازی دست‌به دست می‌شود که محتوای آن قابل تامل است. او نوشته :«دیشب مجددا یک جوان ۲۵ ساله ایست قلبی داشتیم که فوت کرد.دلیلش این بود که بعدازحمام؛قهوه وانرژی‌زاروباهم مصرف کرده بود.»

حمام و قهوه و انرژی‌ زا هرسه ضربان قلب رو بالا می‌برن و قلب فرصت خون‌گیری پیدا نمی‌کنه.اصلا این ۳ تا رو باهم انجام ندید. حتی مصرف یکیش هم (قهوه یا انرژی زا) بعد ازحمام می‌تونه خطرناکه باشه.» اما چرا این اتفاق می‌افتد؟




چرا این ترکیب خطرناک است؟


حمام گرم، قهوه و نوشابه‌های انرژی‌زا هرسه می‌توانند برعملکرد سیستم قلبی‌عروقی تأثیربگذارند.

گرمای زیاد حمام باعث گشاد شدن رگ‌های خونی و افزایش فعالیت قلب برای حفظ فشارخون می‌شود.ازسوی دیگر،کافئین موجود درقهوه وبیشترنوشابه‌های انرژی‌زا با تحریک سیستم عصبی سمپاتیک، ضربان قلب وفشارخون را افزایش می‌دهد.زمانی که این سه عامل به‌طورهم‌زمان یا درفاصله زمانی کوتاه ازیکدیگر استفاده شوند، فشاربیشتری به قلب وارد می‌شود.

افزایش ضربان قلب باعث کوتاه‌تر شدن مرحله استراحت قلب می‌شود؛ مرحله‌ای که درآن بطن‌ها فرصت پرشدن از خون را پیدا می‌کنند. هرچه ضربان قلب بیشترشود، مدت این مرحله کاهش می‌یابد و قلب زمان کمتری برای خون‌گیری خواهد داشت.بهتراست این سه عامل را با هم ترکیب نکنید، به‌خصوص اگر سابقه مشکلات قلبی دارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha