سلامت نیوز:محققان کشف کرده اند که افزایش قابل توجه ترشح اشک و ثبات لایه اشک پس از انجام ورزش هوازی می تواند راه حل دیگری برای تسکین خشکی و خارش چشم باشد.

ورزش به تسکین علائم خشکی و خارش چشم کمک می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ساینس دیلی، هر بار که پلک می زنیم، چشمان ما با لایه اشکی پوشانده می‌شود که یک پوشش محافظ ضروری برای حفظ عملکرد سالم چشم است. لایه اشک سالم شامل سه لایه روغن، آب و موسین است که با هم کار می‌کنند تا سطح چشم را هیدراته کرده و در برابر عوامل تحریک کننده عفونت مانند گرد و غبار یا خاک محافظت کنند.

هنگامی که قسمتی از لایه اشک ناپایدار می‌شود، سطح چشم می‌تواند لکه‌های خشک ایجاد کند که باعث علائم چشمی مانند خارش یا سوزش می‌شود.

در این مطالعه ۵۲ شرکت کننده برای شرکت در یک جلسه تمرینی به دو گروه ورزشکار و غیر ورزشکار تقسیم شدند. شرکت کنندگان در گروه ورزشکاران حداقل پنج بار در هفته ورزش می‌کردند، در حالی که شرکت کنندگان غیر ورزشکار بیش از یک بار در هفته ورزش نمی‌کردند. محققان قبل و پنج دقیقه بعد از هر جلسه تمرین، معاینات چشمی را انجام دادند که در آن ترشح اشک و زمان قطع اشک ارزیابی شد.

در حالی که شرکت‌کنندگان در گروه ورزشکاران بیشترین افزایش را نشان دادند، اما در همه شرکت‌کنندگان پس از جلسه تمرین افزایش معنی‌داری در کمیت اشک و ثبات لایه اشکی مشاهده شد.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که فعالیت بدنی می‌تواند نه تنها برای سلامت کلی بدن ما، بلکه برای سلامت چشم ما نیز بسیار مهم باشد.

ترجمه از خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha