پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 335943

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

ورود سامانه بارشی به غرب کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،امین حسین نقشینه  در مورد آخرین وضعیت جوی کشور گفت: امروز برای برخی از نقاط استان‌های گیلان، زنجان ،قزوین ،ارتفاعات البرز مرکزی و غربی ، نقاطی از کرمان بارش خواهیم داشت که این بارش‌ها به صورت پراکنده همراه با وزش باد خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا و پس فردا در بیشتر مناطق کشور  جوی آرام و پایدار حاکم خواهد شد،اگرچه که  در نوار مرزی آذربایجان غربی بارش پراکنده پیش‌بینی خواهیم کرد.

نقشینه گفت:از بعد از ظهر جمعه با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به غرب کشور برای نقاطی از غرب و شمال غرب بارش‌های پراکنده آغاز خواهد شد.

وی گفت:یکشنبه برای غرب، جنوب غرب ،دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی، نقاطی از شمال غرب، گیلان ، مازندران، شمال فارس ،غرب اصفهان و استان مرکزی بارش باران و برف خواهیم داشت.

وی گفت: شدت بارش‌ها در روز یکشنبه در زاگرس مرکزی پیش بینی می‌شود همچنین لازم به ذکر است که  در ارتفاعات نیز بارش ها به شکل برف خواهد بود.

نقشینه گفت: برای جنوب غرب و غرب بارش‌ها به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد خواهد بود.

وی گفت: دوشنبه گستره بارش‌ها به مناطقی از مرکز، شمال شرق و سواحل شمال کشیده خواهد شد و به تدریج  از بارش‌ها در شمال غرب کاسته خواهد شد.

نقشینه گفت :شدت بارش در روز دوشنبه در لرستان، ایلام، کرمانشاه، شمال شرق، خوزستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی پیش‌بینی شده است.

این کارشناس هواشناسی گفت:امروز و فردا ارتفاع موج  در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز افزایش پیدا خواهد کرد، که هشدار سطح زرد نیز برای مناطق صادر شده است.

وی در مورد آخرین وضعیت جوی پایتخت نیز گفت: امروز بیشینه دما در تهران  ۱۱  درجه فردا ۱۲ و  تا روز شنبه به ۱۵ درجه می‌رسد،اما از  یکشنبه و دوشنبه تهران ابری و بارانی خواهد شد وطی این روز ها  در برخی از ساعات بارش باران خواهد داشت ،از این رو روز یکشنبه و دوشنبه کاهش نسبی دما را در تهران خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha