سلامت نیوز: نماینده مردم مشهد و کلات ضمن اشاره به هزینه های بسیار بالای دندان پزشکی، گفت: هزینه های دندان پزشکی به قدری زیاد است که بسیاری از افراد توانایی پرداخت هزینه ها را ندارند لذا از گرفتن خدمات دندان پزشکی منصرف می شوند.

برای اجرای طرح پزشک خانواده به ۸۰ هزار پزشک نیاز داریم

به گزارش سلامت نیوز، حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با برنا، با بیان اینکه در حال حاضر سرانه پزشک در اکثر نقاط کشور کم است، اظهار کرد: ممکن است در برخی از نقاط کشور همانند تهران با تمرکز پزشکان مواجه باشیم اما باید مشکل کمبود پزشک در سایر نقاط کشور را با تمرکز بر نقاط دور افتاده حل کنیم.

پژمان‌فر ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر شاهد سرانه بسیار کم پزشکان عمومی و تخصص در برخی از مناطق و شهرستان ها هستیم و این امر سبب اعتراض و افزایش هزینه  درمانی  مردم شده است.

وی با بیان اینکه سرانه تعداد پزشکان در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته جهان و حتی کشورهای منطقه بسیار پایین‌تر است و برای اجرای طرح پزشک خانواده حداقل نیاز به ۸۰ هزار پزشک وجود  دارد، یاد آور شد: با وجود تصور بسیاری از مردم که کشور از پزشک اشباع‌ شده است و پزشکان بیکار هستند، سرانه‌ پزشک ایران تقریباً 11.7 پزشک به ازای 10 هزار نفر هست اما عمده‌ی کشورهای پیشرفته بالای 30 پزشک به ازای هر 10 هزار نفر دارند که ایران از بین 27 کشور منطقه رتبه بیستم را دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس بیان کرد: متاسفانه در آمار تعداد پزشکان پایین‌تر از کشورهای همچون تاجیکستان؛ قرقیزستان و ترکمنستان هستیم و شاهد این ادعا  هم صف طولانی بیماران در بیمارستان‌ها و مطب‌ها و کلینیک‌ها است.

پژمان‌فر با بیان اینکه باید آموزش نیروی انسانی در حوزه پزشکی را به قدری ارتفا دهیم که علاوه بر تامین نیاز کشور بتوانیم نیاز پزشکی سایر کشور ها را هم اقناع کنیم، بیان کرد: این امر سبب رونق حوزه های  گردشگری،علوم پزشکی ،اقتصادی ،اجتماعی و غیره می شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در خانه ملت تاکید کرد: باید  ظرفیت رشته های مختلف تخصص راهم افزایش دهیم چرا که هیچ توجیهی وجود ندارد که بیماران چندین ماه در صف انتظار وزیت پزشکی  برای درمان یا عمل خود باشند.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود نیروی متخصص در برخی از شهرستان ها مردم باید ماهها در انتظار ویزیت و درمان خود باشند، اضافه کرد: افزایش تقاضا نسبت به عرضه سبب شده پزشکان وقت زیادی برای معالجه بیماران خود قرار ندهند و این موضوع سبب بلاتکلیفی بیشتر بیماران در کشور شده است و از طرفی دیگر برخی از هموطنان مجبور هستند برای گرفتن یک خدمت پزشکی زمان و هزینه بسیاری صرف کنند و به شهر های بزرگ تر سفر کنند.

پژمان فر با بیان اینکه لازم است در زمان پذیرش دانشجو از دانشجویان تعهد خدمت در مناطق دورو شهرستان  ها گرفته شود، تصریح کرد: البته باید حمایت های و پشتیبانی هایی از پزشکان انجام گیرد و لازم  است در این خصوص  امتیازات و تسهیلات قابل قبولی به این قشر زحمت کش ارائه داد.

وی با بیان اینکه خدمت در مناطق محروم با کمترین حقوق مزایا ظلم است و باعث می شود که پزشکان به کارهای پر در آمدی دیگری غیر از پزشکی  روی بیاورند، عنوان کرد: لازم است در تمام حوزه های پزشکی عم از دندان پزشکی،دارو سازی،پیرا پزشکی و تخصص افزایش ظرفیت صورت پذیرد.

نماینده مردم مشهد و کلات ضمن اشاره به هزینه ها بسیار بالای دندان پزشکی، خاطرنشان کرد: در شهر مشهد با کمبود دندان پزشک مواجه نیستیم اما هزینه های دندان پزشکی به قدری زیاد است که بسیاری از افراد توانایی پرداخت هزینه ها را ندارند لذا از گرفتن خدمات دندان پزشکی منصرف می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha