سلامت نیوز: مدیر کل انتقال خون استان سیستان و بلوچستان گفت: ذخایر فرآورده های خونی در استان سیستان و بلوچستان، ناامید کننده است و نیاز شدید به حضور اهدا کنندگان است.

کمبود فرآورده‌های خونی در سیستان و بلوچستان/ ذخیره کمتر از یک روز گروه خونی 0

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا خسروی افزود: با اوج گیری سویه جدید، مراجعات اهدا کنندگان کاهش یافته است و این امر باعث شده تا زنگ خطر کمبود فرآورده های خونی به صدا در آید.
به کانال عصر ایران در تلگرام بپیوندید

خسروی با بیان اینکه شیوه نامه های بهداشتی در تمام پایگاه های انتقال خون استان رعایت می شود از مردم خواست برای نجات جان هم و استانی های نیازمند به خون شتاب کنند.

مدیر کل انتقال خون استان همچنین به اشاره به نیاز روزانه 400 واحد فرآورده های خونی برای نیازمندان استان گفت: 40 درصد نیاز خونی استان از طریق دیگر مراکز انتقال خون ازسراسر کشور تامین می شود.

خسروی همچنین به مصرف بالای فرآروده های خونی در استان اشاره کرد و افزود: وجود بیش از 3 هزار و200 بیمارتالاسمی، وجود 900 بیمار دیالیزی،اعمال اتاق جراحی و تصادفات جاده ای مصرف فرآروده های خونی را در استان افزایش داده است.

همچنین امام جمعه زاهدان نیز از مردم سیستان و بلوچستان خواست برای کمک به بیماران، مراکز انتقال خون را تنها نگذارند.

آیت الله محامی گفت: آمار بالای بیماران تالاسمی و حجم زیاد تصادفات جاده ای باعث شده است که استان همیشه با کمبود ذخایر خونی مواجه باشد و در این هفته بحران کمبود خون به وضعیت هشدار رسیده و باید افرادی که توانایی اهدای خون دارند به کمک بشتابند.

همچنین رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز اخیرا درجمع خبرنگاران با تایید کمبود خون در استان و با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان در زمینه ایجاد پایگاههای انتقال خون و نمایندگی پزشکی قانونی در شهرستانهای تابعه دچار مشکل هستیم، افزود: در این استان مشکل کمبود پایگاه انتقال خون و نیرو داریم که این موضوع در حال پیگیری است و مشکل خونگیری نیز به دلایل و محدودیت های مختلف در استان وجود دارد بر همین اساس بیشترین خون از تهران وارد سیستان و بلوچستان می شود.

دکتر شهریاری بیان کرد: بیماران تالاسمی مظلوم و دارای مشکلات خاصی هستند و برخی داروهای ایرانی نیز برای آنها جواب نمی دهد و دچار مشکلات متعدد مانند بیماری های قلبی، کلیوی و غیره می شوند که امیدواریم هرچه سریعتر مشکل این بیماران برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha