سلامت نیوز:یکی از مشکلات هوای سرد زمستان خشک شدن پوست بدن به خصوص در خانم‌هاست برای همین است که استفاده از لوسیون بدن در این فصل به بانوان توصیه می‌شود اما استفاده از چه نوع لوسیونی برای پوست ما مناسب است؟ صد درصد نوع خانگی آن بهترین گزینه خواهد بود. شما می‌توانید از میوه‌ها و روغن‌هایشان علاوه بر ماسک برای تهیه لوسیون بدن هم استفاده کنید.در ادامه به  بررسی این لوسیون‌ها می‌پردازیم.

برای مقابله با خشکی هوا در زمستان لوسیون خانگی بسازیم

چرا باید لوسیون بسازیم
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،روش های مختلفی برای تهیه لوسیون بدن در خانه وجود دارد. بیایید سعی کنیم  به جای لوسیون‌های شیمیایی خودمان لوسیون  درست کنیم. درست کردن محصولات مراقبت از پوست به صورت دست‌ساز بسیار مفید است زیرا دقیقاً می دانید چه چیزی در آن‌ها وجود دارد! لوسیون های خریداری شده از فروشگاه حاوی مقدار زیادی مواد مصنوعی از جمله عطر و مواد نگه دارنده است که برای پوست به خصوص پوست‌های حساس مناسب نیست.


 لوسیون دانه انگور مواد لازم
نصف فنجان کرم پایه
یک چهارم  فنجان روغن هسته انگور
یک قاشق چای خوری روغن ویتامین E


  طرز تهیه
همه مواد تشکیل دهنده را در یک ظرف شیشه ای مخلوط کنید و در آن را محکم  ببندید. بعد از حمام کردن کافی است یک لایه نازک از آن را روی پوست بمالید.


  لوسیون آلوئه ورا مواد لازم
نصف فنجان ژل آلوئه ورا
۲ قاشق غذاخوری گل همیشه بهار خشک
۲ قاشق غذاخوری گل بابونه خشک
یک قاشق چای خوری برگ چای سبز


 طرز تهیه
تمام مواد را درون ظرف شیشه ای نشکن بریزید. سپس ظرف را روی حرارت بگذارید و چند دقیقه حرارت دهید تا مواد کاملا با هم مخلوط شود. سپس اجازه دهید تا مواد خنک شود و بعد آن را از صافی رد  کنید و درون شیشه کرم بریزید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha