سلامت نیوز: ناخن‌ها را کوتاه نگه داشته و در حین شستن دست‌ها، زیر ناخن‌ها را نیز فراموش نکنید. اگر ناخن‌ها بلند است، بهتر است با کمک برس کوچک یا مسواکی که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید، زیر ناخن‌ها را هم بشویید.

چگونه دست‌های خود را ضدعفونی کنیم تا آسیب نبینند

۱- دست‌ها را مسواک بزنید: به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، شست‌وشوی مؤثر و کامل دست‌ها به‌ویژه پیش از مصرف وعده‌های غذایی یا هر خوراکی دیگر، بسیار مهم است. از سوی دیگر نباید با دست آلوده به چشم‌ها و دهان دست زد. برای شست‌وشوی مؤثر باید دست‌ها را با آب گرم و صابون بشویید. دو بخشی که معمولاً در شست‌وشو فراموش می‌شوند، نوک انگشتان و شست دست هستند. برای اینکه این دو بخش به‌ خوبی شسته شوند، دست‌ها را از نوک انگشتان در هم قلاب کرده و حرکت دهید. هر شست را نیز با کمک انگشتان دست دیگر، بشویید.

نکته: ناخن‌ها را کوتاه نگه داشته و در حین شستن دست‌ها، زیر ناخن‌ها را نیز فراموش نکنید. اگر ناخن‌ها بلند است، بهتر است با کمک برس کوچک یا مسواکی که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید، زیر ناخن‌ها را هم بشویید.


۲- با یادآور، یادآوری کنید: ممکن است شستن دست‌ها را پیش از انجام بعضی کارها فراموش کنید. برای مثال بعد از تعویض لباس کار، فراموش کنید دست‌ها را باید بشویید. برای این منظور از یادآور تلفن همراه استفاده کنید.


۳- نازل‌ها به جای دستی: بهتر است در سرویس‌های بهداشتی محل کار یا حتی منزل از نازل‌های هوشمند صابون مایع استفاده شود. این کار تماس مکرر دست با مخزن صابون مایع و در نتیجه افزایش خطر انتشار ویروس کرونا یا هر عامل بیماری‌زای دیگر را کاهش می‌دهد.


۴- تکنولوژی خوب است: بعضی افراد تأکید دارند از صابون به جای صابون مایع استفاده کنند؛ چون باور دارند قدرت پاک‌کنندگی آن بیشتر است؛ در حالی که این باور درست نیست. از سوی دیگر به استفاده از حوله یا دستمال کاغذی تأکید دارند. این وسایل در حال حاضر به‌ویژه در مکان‌های عمومی مانند محل کار مناسب نیست. بنابراین از صابون مایع به جای جامد، از دستمال کاغذی به جای حوله و از دستگاه خشک‌کن حرارتی دست به جای دستمال استفاده کنید.


۵- همیشه در دسترس: این نکته برای تمام مراکز کاری مهم است. مایع ضدعفونی‌کننده دست باید در ورودی محل کار، راهروها، ورودی هر اتاق و داخل سرویس بهداشتی وجود داشته باشد.


۶- با دستکش: برای کاهش خطر آسیب‌ پوست دست‌ها برای تمیز کردن سطوح، وسایل خریداری شده، سطح میز و صندلی و صفحه کلید رایانه و... دستکش بپوشید. این کار میزان تماس پوست دست با موادضدعفونی‌کننده را کاهش می‌دهد.


۷- یک لایه محافظ: از آنجایی که تعداد دفعات شست‌وشو، اسپری کردن الکل یا مواد ضدعفونی‌کننده روی دست‌ها زیاد است، حتماً پس از تمیز کردن دست‌ها از کرم مرطوب‌کننده و چرب‌کننده استفاده کنید تا سلامت پوست حفظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha