سلامت نیوز: رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ در نامه‌ای به وزیر امور خارجه از اعلام آمادگی اعضای نظام پزشکی تهران بزرگ برای حضور و یاری رسانی به آسیب دیدگان مناطق جنگ زده و بحرانی جهان خبر داد.

اعلام آمادگی جامعه پزشکی ایران برای حضور در مناطق جنگی و بحرانی جهان

به گزارش سلامت نیوز، دکتر سید موید علویان رئیس هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ در نامه‌ای به وزیر امور خارجه از اعلام آمادگی اعضای نظام پزشکی تهران بزرگ برای حضور و یاری رسانی به اسیب دیدگان مناطق جنگ زده و بحرانی جهان خبر داد. متن این نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی
جناب آقای دکتر امیرعبدالهیان
وزیر محترم امور خارجه

با سلام و احترام
آنچه امروز در عرصه سیاسی جهان در حال وقوع است؛ چیزی جز تعمیق نابرابری، گسترش بی‌عدالتی و تضییع حقوق انسان‌ها نیست.
هر روز جنگ تازه‌ای توسط ابرقدرت‌ها یا نیروهای نیابتی آن‌ها بر جوامع بشری تحمیل می‌شود و رنجی به رنج‌های ایشان می‌افزاید. نمونه‌های عینی این موضوع را در منطقه خودمان و در سرزمین‌های اشغالی فلسطینیان، افغانستان، عراق، سوریه، یمن و اخیرا در اوکراین شاهد بوده و هستیم.
آنچه جامعه پزشکی به آن قسم خورده و وفادار است کمک بدون تبعیض به انسان‌ها «فارغ از رنگ و نژاد و مذهب» برای کاهش دردها و آلام جسمی و روانی آن‌ها است.
اینجانب به نمایندگی از اعضای نظام پزشکی تهران بزرگ، علی الخصوص همکارانی که در چند روز اخیر با اینجانب در تماس بوده اند، آمادگی جامعه پزشکی را برای حضور و یاری رسانی به آسیب‌دیدگان مناطق بحران‌زده منطقه از جمله فلسطین، یمن و اوکراین اعلام می‌دارم تا إن شاء الله بتوانیم دوشادوش دیگر بخش‌های مرتبط از جمله هلال احمر و وزارت بهداشت در این اقدام انسانی همراه باشیم.

به امید استقرار صلح فراگیر و پایدار در جهانی آرام، دور از جنگ، تهدید و تحریم


با تجدید احترام
دکتر سید موید علویان
رییس نظام پزشکی تهران بزرگ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha