یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 336393

سلامت نیوز:روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا، تصمیمات تازه‌ای برای سفرهای نوروزی گرفت. براساس اعلام سخنگوی این ستاد، شرط اول برای سفرهای نوروزی، واکسیناسیون کامل است؛ مگر اینکه به‌دلیل فاصله زمانی میان دوز دوم و سوم، دوز سوم تزریق نشده باشد.

سفر نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری ،به‌گفته عباس شیراوژن البته این مصوبه تنها تا زمانی اجرا می‌شود که وضعیت کاهشی بیماری و رعایت پروتکل‌ها وجود داشته باشد. شیراوژن، روزهای شنبه، نتیجه جلسه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را در حساب شخصی‌اش در توییتر منتشر می‌کند. او در این رشته توییت، به مهارنسبی موج ششم بیماری کرونا اشاره کرد: «با توجه به مهار نسبی موج ششم بیماری کرونا در شرایط فعلی، هموطنان می‌توانند برای سفرهای نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل (مگر به‌دلیل طی نشدن فاصله زمانی ۳ماهه با دوز قبلی) برنامه‌ریزی کنند.»

او در توییت دیگری هم نوشت: «این تصمیم مشروط به اوج‌نگیری مجدد بیماری است. چنانچه شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت نشود و بیماری مجددا اوج بگیرد، در مورد سفرها تصمیم جدید گرفته خواهد شد.» توییت سوم او درباره برگزاری کلاس‌های آموزشی بود: «تمام مقاطع تحصیلی آموزش‌عالی که به‌دلیل بیماری کرونا، کلاس‌هایشان غیرحضوری برگزار می‌شد، باید به‌صورت حضوری در کلاس‌ها حاضر شوند.» و در بخش جداگانه‌ای هم اعلام کرد که تصویب الزامات جدید هم براساس رنگ‌بندی شهرها خواهد بود.


براساس اعلام وزارت بهداشت، تعداد شهرهای قرمز کرونایی با کاهش 45درصدی در یک هفته گذشته به 184شهر رسید. 187شهر هم در وضعیت نارنجی و 76شهرستان هم در وضعیت زرد قرار دارند و تنها کنارک سیستان و بلوچستان در وضعیت آبی است.  روز گذشته 7هزار و 39بیمار جدید مبتلا به کرونا به جمع بیماران شناسایی شده، اضافه شدند و 224نفر نیز در یک شبانه‌روز جانشان را از دست دادند.

براساس اعلام متخصصان عفونی تا پایان اسفند، سویه غالب کشور، اومیکرون است. در این میان براساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی وزارت بهداشت از وضعیت شیوع بیماری در هفته چهارم بهمن، میزان بستری‌های کرونا در 17استان کاهش یافته و فوتی‌های در 29استان بالا رفته است؛ به‌طوری که در یک هفته 1398مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا ثبت شده است.

 در هفته چهارم بهمن که صد و پنجمین هفته همه‌گیری کرونا در کشور است، تعداد مراجعه‌های سرپایی کرونا، 109هزار و 499مورد و تعداد بستری‌ها یک‌هزار و 398مورد بوده است. بر همین اساس در استان تهران تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده هم 6هزار و 628نفر، بستری جدید 2هزار و 102نفر و فوت جدید 144نفر بوده است. در این مدت، روند بستری در تهران کاهش و فوت افزایش قابل‌توجهی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha