سلامت نیوز: مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: تا سه نوبت در سال اجازه داده ایم هزینه‌های عمل‌های جراحی پرداخت شود، اگر زوجین در درمان موفق نباشند می‌توانند در سال بعدی از خدمات سازمان استفاده کنند و زوجین خیلی نباید نگران نباشند.

اعلام شرایط پوشش بیمه‌ای زوجین نابارور در تأمین اجتماعی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، شهرام غفاری، درباره میزان حمایت این سازمان از خانواده‌های نابارور اظهار کرد: اغلب بیمارستان‌های کشور با ما قرارداد همکاری دارند، برخی‌ها نیز حاضر به همکاری با ما نشده اند اما به موجب قانون ما با تمامی بیمارستان‌های دولتی قرارداد داریم، از این رو بیماران می‌توانند از خدمات این سازمان بهره‌مند شوند.

وی افزود: ۹۰ درصد از خدمات درمان ناباروری را براساس تعرفه‌ها در بخش‌های دولتی پرداخت می‌کنیم، در بخش خصوصی خدمات براساس تعرفه این مراکز پوشش داده نمی‌شود بلکه براساس تعرفه بخش عمومی غیر دولتی حساب می شود، فلذا بیمار مجبور است بخشی از این هزینه‌ها را از جیب خود پرداخت کند.

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به آمار بیمارستان‌های تخصصی برای درمان ناباروری، ابراز کرد: ما مراکز درمان ناباوری در کشور نداریم اما مردم می‌توانند این خدمات را از مراکز طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی دریافت کنند.

وی، ادامه داد: داروهای درمان ناباروری دارای بسته خدمتی است، این بسته در شورای عالی بیمه درحال بازنگری است که چه خدماتی را ارائه دهد اما تمام اقدامات مربوط به آی یو آی، آی وی اف، لقاح مصنوعی داخل و خارج رحم و... را سازمان پوشش می‌دهد. باید گفت تقریبا اقداماتی که برای زوجین ناباور لازم است را این سازمان پوشش می دهد، تنها برخی تجهیزات نیز مطرح بود که در حال بازنگری است و اگر ابلاغ شود پوشش آن‌ها افزایش خواهد یافت.

وی در رابطه با میزان خدمات تأمین اجتماعی برای عمل جراحی زوجین نابارور، خاطرنشان کرد: براساس مصوبه تا سه نوبت در سال اجازه داده ایم هزینه‌های عمل‌های جراحی پرداخت شود، اگر زوجین در درمان موفق نباشند می‌توانند در سال بعدی تا سه مرحله دیگر از خدمات سازمان استفاده کنند. در مجموع زوجین خیلی نباید نگران نباشند و می‌توانند از خدمات استفاده کنند.

 غفاری اضافه کرد: زنانی که از خدمات ناباوری استفاده می‌کنند باید سن آن‌ها زیر ۴۵ سال باشند و مردان نیز محدودیتی ندارند.

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی درباره جزئیات بیمارستان‌های خدمات دهنده به زوجین نابارور، عنوان کرد: آمار مراکز ناباروری در کشور نزدیک ۱۰۰ مرکز در تمام شهرهای کشور است که عمدتاً بخش خصوصی هستند.

وی به پرونده‌های تشکیل شده زوجین نابارور در سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: امسال قریب به ۳هزار پرونده ناباروری تشکیل شده است و از خدمات سازمان تأمین اجتماعی بهره مند خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha