شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 336627

سلامت نیوز:اگر درد مفاصل زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده است، این ۶ دمنوش برای تسکین التهاب مفاصل بهترین گزینه‌های درمانی هستند.

۶ دمنوش برای کاهش دردهای مفصلی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، انواع مختلفی از چای وجود دارد که می تواند به تسکین درد مفاصل و التهاب کمک کند. با این حال، قبل از مصرف هر دارو یا نوشیدنی، باید با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که مواد طبیعی با داروها یا سایر محصولاتی که استفاده می کنید؛ تداخل ندارند. برخی از این چای ها عبارتند از:

چای زنجبیلی

زنجبیل به درمان معده درد کمک می کند. اما به واقع می توان گفت که چای زنجبیلی فقط یک درمان برای معده درد نیست. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ در مورد تأثیر محصولات طبیعی بر درد نشان داد که زنجبیل تأثیر مثبتی بر التهاب و درد مزمن زانو در افراد مبتلا به آرتریت دارد.

شرکت کنندگانی که ۲۵ میلی گرم زنجبیل به مدت ۳۰ روز مصرف کردند، بهبود و کاهش قابل توجهی در درد مفاصل گزارش کردند. ریشه زنجبیل را می توان به راحتی در بسیاری از مکان ها یافت. تهیه آن بسیار ساده است، ریشه زنجبیل را به ورقه های نازک برش دهید و حدود ۱۰ دقیقه در آب داغ بجوشانید. مراقب باشید، زیرا زنجبیل ممکن است به عنوان یک رقیق کننده خون عمل کند. اگر مشکل لخته شدن خون دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

چای سبز

این آنتی اکسیدان فوق العاده علاوه بر محافظت از قلب و مغز می تواند به کاهش درد و التهاب مفاصل ناشی از آرتریت روماتوئید نیز کمک کند. ماده موجود در چای سبز به نام اپی گالوکاتچین-۳-گالات (EGCG) شناخته شده است که به جلوگیری از اثرات آرتریت روماتوئید بدون تأثیر بر سایر عملکردهای سلولی کمک می کند. کارشناسان معتقدند که EGCG می تواند جایگزینی برای داروهای تجویزی در آینده باشد.

چای گل رز

گوی قرمز نارنجی که در گل رز دیده می‌شود، مدت‌هاست که به عنوان یک داروی گیاهی استفاده می‌شود. زیرا منبع غنی ویتامین C است. یکی از فیتوکمیکال‌های گیاه رز که به نام Galactolipid شناخته می‌شود. دارای خواص ضدالتهابی است و برای افراد مبتلا به استئو آرتریت اولیه یا ثانویه یا آرتریت روماتوئید مفید است.

یک لیوان چای گل رز که هر روز می نوشید می تواند برای درد مفاصل شما بسیار مفید باشد. اما توجه داشته باشید که چای گل رز ممکن است با آنتی اسیدها و استروژن تداخل داشته باشد.

چای سیاه

یک چای سیاه استاندارد سرشار از کورستین (کوئرستین)، بیوفلاونوئید با اثر ضد التهابی است. کورستین برای کاهش التهاب و تسکین درد ناشی از آرتریت روماتوئید شناخته شده است.

اما مراقب باشید، بسته به نوع آماده سازی، چای سیاه ممکن است حاوی سطوح بالایی از کافئین باشد. چای می تواند بر اثربخشی برخی داروها تأثیر بگذارد. علاوه بر این، چای باید حداقل ۲۰ دقیقه بعد از یک وعده غذایی حاوی آهن نوشیده شود، زیرا می تواند جذب آهن را مهار کند.


 چای پوست درخت بید

پوست درخت بید که قرن ها به عنوان مسکن گیاهی در چین استفاده می شود، از نظر شیمیایی شبیه آسپرین است. مطالعات زیادی وجود دارد که از مصرف چای پوست درخت بید برای درد مفاصل و آرتروز حمایت می کند.

درخت بید با پلی فنول ها و فلاونوئیدهای موجود در آن دارای اثرات ضد التهابی و ضد درد دارد. با این حال، این گزینه برای افرادی که داروی زیادی مصرف می کنند، به ویژه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)، مسدود کننده های بتا، رقیق کننده های خون، زنان باردار و افراد جوان تر از 16 سال توصیه نمی شود.


چای گزنه

صدها سال است که از گزنه برای درمان دردهای عضلانی و مفاصل و پیشگیری از آرتروز و نقرس استفاده می شود. مطالعات نشان می دهد که برگ های گزنه سرشار از یکی از آنزیم های کلیدی است که بر روند التهابی تأثیر می گذارد.

برگ های گزنه اغلب به طور مستقیم روی پوست برای کمک به درد مفاصل استفاده می شود. چای گزنه را می توانید از جاهای زیادی تهیه کنید. برای زنان باردار و افرادی که مشکلات کلیوی یا ادراری دارند توصیه نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha