چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 336879

سلامت نیوز: بسیاری از مردم در آمریکا آماده می شوند تا ماسک های خود را کنار بگذارند، بیشتر با هم مرتبط شوند و به حالت عادی زندگی برگردند اما همه نمی توانند ازین دستور تبعیت کنند.

من این ماسک را رها نمی کنم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب ام دی افرادی که بیمار هستند یا داروهایی مصرف می کنند که باعث می شود سیستم ایمنی آنها به خوبی برای محافظت از آنها در برابر عفونت ها کار نکند، هنوز هم در معرض خطر COVID-19 هستند.

کانی تیلور، 60 ساله گفت: «پاندمی داره قدیمی میشه.» با وجود این، او قصد ندارد ماسک خود را کنار بگذارد، مگر اینکه در فضای باز باشد و کسی در آن دیده نشود و به فاصله اجتماعی ادامه میدهد. تیلور در ماه آگوست به نوع تهاجمی سرطان سینه مبتلا شد و اکنون پس از شیمی‌درمانی و جراحی تحت درمان پرتودرمانی است.

لورا گنووز، یک متخصص حقوق خانواده  همچنان ماسک خود را در دسترس نگه می دارد و می گوید هنگام تصمیم گیری در مورد پوشیدن آن وضعیت را ارزیابی می کند.

او می‌گوید: «راستش بستگی دارد. اما در یک محیط داخلی با عموم، من ماسک خود را خواهم زد.» او برای مدیریت آرتریت روماتوئید خود داروهای سرکوب‌کننده ایمنی مصرف می‌کند.

استیو سیلبرمن، نویسنده علمی سانفرانسیسکو و نویسنده پرفروش نیویورک تایمز نیز همچنان مراقب است.او می گوید: "من دیابت نوع 2 دارم، اضافه وزن دارم و 64 سال سنم است. شوهرم هم برای آرتریت پسوریاتیک دارو مصرف می کند."

مادر 84 ساله سیلبرمن مبتلا به زوال عقل است و در یک مرکز پرستاری است که قبلاً شیوع بزرگ کووید را پشت سر گذاشته است.

حداقل 7 میلیون آمریکایی به دلیل شرایط بهداشتی یا داروها دچار نقص ایمنی هستند .برای آنها همه گیری هنوز تمام نشده است. همچنین برای میلیون ها شهروندی که با آنها در تعامل هستند. آنها باید همچنان هوشیار باشند تا از عزیزان خود محافظت کنند.

یک زن در توییتر خود نوشته: "ما واقعاً گیر کرده ایم."پس از توضیح اینکه همسرش داروهای RA مصرف می کند، او در معرض خطر شدید قرار دارد و فرزندانشان نیز مشکلات سلامتی دارند، او یادآوری می کند: "ما در تلاشیم زنده بمانیم، همین است" و در عین حال چالشی که آنها با آن روبرو هستند را برجسته می کند: والدین خودم فکر می کنند که ما مسخره می کنیم.

آرتور کاپلان، دکترا، مدیر بخش اخلاق پزشکی در نیویورک، می‌گوید از آنجایی که اهمیت ماسک‌ها برای بسیاری از بین رفته است، یک تغییر نگرش رخ داده است.

کاپلان می‌گوید، پیام مردم به افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، به نظر می‌رسد این است: "این به شما بستگی دارد که از خود محافظت کنید. دیگر از ما نخواهید برای شما فداکاری کنیم."

حداقل 7 میلیون آمریکایی به دلیل شرایط بهداشتی یا داروها دچار نقص ایمنی هستند .برای آنها همه گیری هنوز تمام نشده است. همچنین برای میلیون ها شهروندی که با آنها در تعامل هستند.

تلاش برای محافظت از افراد دارای نقص ایمنی

ابتکارات جدید دولت فدرال به نیاز به اولویت بندی حمایت ها برای افراد دارای نقص ایمنی اشاره می کند.طرح ملی آمادگی برای کووید-19 که هفته گذشته رونمایی شد، می‌گوید که "پشتیبانی قوی از افراد دچار نقص ایمنی، از جمله ارائه دسترسی اولویت‌دار به درمان‌ها و مداخلات پیشگیرانه - در انتظار بودجه اضافی از سوی کنگره - و همچنین تضمین دسترسی به تقویت‌کننده‌ها" را وعده می‌دهد.

جو بایدن رئیس جمهور  آمریکا در طی سخنرانی سه شنبه گذشته در مورد وضعیت اتحادیه، برنامه "آزمایش برای درمان" را اعلام کرد و قول داد زمانی که آزمایش فردی مثبت شود، درمان های COVID-19 در محل در دسترس خواهد بود.

 دولت بایدن اعلام کرده انتظار دارد صدها مورد از این مراکز را در این ماه در داروخانه ها، مراکز بهداشتی اجتماعی و سایر سایت ها باز کند.مدافعان بیماران سیستم ایمنی می گویند این نشان دهنده پیشرفت خوبی است، اما کافی نیست.

میا ایوز روبلی، مدیر یک موسسه سیاسی غیر حزبی، می‌گوید: از آزمایش‌ها و درمان‌های بیشتر استقبال می‌شود، زیرا در دسترس بودن درمان «هنوز بسیار نادر است». اما او می‌گوید: «داروخانه‌ها برای افراد دارای نقص ایمنی خطرناک‌تر است.»

در 3 مارس، CDC، با استفاده از این معیارهای جدید برای اندازه گیری خطر COVID-19، گفت که بیش از 90 درصد از مردم در ایالات متحده به طور کلی دیگر نیازی به استفاده از ماسک ندارند.

در همان روز، نمایندگان بیش از 100 سازمان مدافع حقوق معلولان، سالمندان، کودکان با نیازهای ویژه، و دیگران نامه‌ای به دکتر روشل والنسکی، مدیر CDC ارسال کردند و خواستار تغییر در دستورالعمل جدید شدند: « ما از CDC می‌خواهیم دستورالعمل‌های جدید را برای رسیدگی به نیازهای افراد پرخطر بازبینی کند و توصیه می‌کند همه از ماسک‌های با بالاترین کیفیت استفاده کنند.»

روبلی می‌گوید مجموعه‌ای از اصلاحات برای خانه‌های سالمندان، که بسیاری از ساکنان آن دچار نقص ایمنی هستند، در اواخر فوریه اعلام شد و شامل حصول اطمینان از وجود کارکنان آموزش‌دیده کافی در مراکز برای ارائه مراقبت‌های با کیفیت، از جمله اقدامات دیگر است.

 او می‌گوید اقدامات دیگر می‌تواند حتی بیشتر کمک کند، مانند نیاز به ماسک N95، نه  هر ماسکی، در تمام مراکز پزشکی.

روبلی ادامه داد : «سیستم‌های مدرسه همچنین باید راهنمایی‌هایی برای پوشاندن و حمایت از افرادی ایجاد کنند که ممکن است [شخصا] نتوانند به آنجا بروند، خواه خودشان دچار نقص ایمنی باشند یا یکی از اعضای خانواده.»

او می گوید که هماهنگی بیشتر بین وزارت آموزش ایالات متحده و کاخ سفید در بررسی بهترین شیوه ها در مدارس نیز باعث بهبود اوضاع می شود.

خطر واقعی است

کارشناسان مدت‌هاست می‌دانند که واکسن‌های کووید-۱۹ در افرادی که دچار نقص ایمنی هستند، چه به دلیل یک بیماری یا درمان پزشکی، همان سطوح آنتی‌بادی محافظ را تولید نمی‌کنند.

در مطالعه ای که در مجله JAMA Internal Medicine در ماه دسامبر منتشر شد، محققان بیش از 664000 بیمار را که حداقل یک دوز از واکسن کووید-19 دریافت کرده بودند مورد ارزیابی قرار دادند و دریافتند افرادی که سیستم ایمنی آنها به طور معمول کار نمی کند، نرخ بالاتری از عفونت های جدید و بدتر از آن داشتند.

جینگ سان، دستیار دانشمند در دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ در بالتیمور، که رهبری این تحقیق را بر عهده داشت، می‌گوید: « واکسن در افراد دارای نقص ایمنی به خوبی کار نمی‌کند».

محققان مشاهده کردند افرادی در جمعیت عمومی که به عفونت‌های اولیه مبتلا می‌شوند معمولاً موارد خفیف‌تری داشتند. سان می‌گوید، اما افراد دچار نقص ایمنی "هنوز هم ممکن است بیماری را از نوع شدید آن تجربه کنند.."

به گفته او، محققان دریافتند که افراد مبتلا به HIV، آرتریت روماتوئید، و افرادی که پیوند اعضا انجام داده‌اند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت‌های جدید هستند.

دکتر Karen E. Knudsen، مدیر اجرایی انجمن سرطان آمریکا، می گوید: گاهی اوقات، یک فرد نقص ایمنی حتی نمی تواند واکسینه شود.

او می‌گوید: «ما سالانه 1.9 میلیون مورد بیمار مبتلا به سرطان جدید داریم. کسی که تحت درمان فعال قرار می گیرد اغلب دچار نقص ایمنی است و حتی ممکن است واجد شرایط واکسن نباشد. کسانی که واجد شرایط بودند هم ممکن است کل مزایای واکسن را در بدنشان نداشته باشند. ما آنها را افراد کم واکسینه می نامیم."

محققان مشاهده کردند افرادی در جمعیت عمومی که به عفونت‌های اولیه مبتلا می‌شوند معمولاً موارد خفیف‌تری داشتند. سان می‌گوید، اما افراد دچار نقص ایمنی "هنوز هم ممکن است بیماری را از نوع شدید آن تجربه کنند..

حمایت از سازمان های دیگر

علاوه بر تمرکز ملی جدید بر مبتلایان به نقص ایمنی، سازمان‌هایی که نماینده افرادی هستند که دارای نقص ایمنی هستند، همچنان برای حمایت از آنها تلاش می‌کنند. انجمن سرطان آمریکا توصیه کرده است که همه متخصصان مراقبت های بهداشتی با بیماران سرطانی همکاری کنند تا آنها را در مورد خطر ابتلا به کووید آگاه کنند.

نادسن می‌گوید: «ما در بسیاری از کانال‌ها، از جمله رسانه‌های اجتماعی، برای افزایش آگاهی در مورد خطر ابتلا به کووید در صورت نقص ایمنی و انجام هر اقدام احتیاطی، اقدامات آموزشی داشته‌ایم.»

آنا هاید، سخنگوی بنیاد هم می گوید که بنیاد آرتریت به تلاش برای دسترسی بیشتر به خدمات بهداشت از راه دور، به ویژه برای افرادی که دچار نقص ایمنی هستند، ادامه می دهد. او گفت که این بنیاد همچنین کمبود داروهای کووید را کنترل کرده است، با داروسازان و FDA تماس گرفته و بیماران را در مورد کمبودها به‌روز نگه می‌دارد.

جوری بری، رئیس و مدیر عامل بنیاد نقص ایمنی، که از افرادی که با شرایط نادر مادام‌العمر به دنیا می‌آیند و به این معنی است که سیستم ایمنی بدنشان اغلب به‌درستی کار نمی‌کند حمایت میکند، می‌گوید« در نگاه کلی باید به استفاده و سرمایه‌گذاری در آزمایش‌های گسترده ادامه داد».

این بنیاد نگرانی خود را در مورد دستورالعمل نظارتی جدید CDC ابراز کرد.

بری می‌گوید: «اتکای کمتر به معیارهای انتقال [همانطور که دستورالعمل‌های جدید توصیه می‌کنند] احتمالاً منجر به کاهش آزمایش‌ها می‌شود، که توانایی ما را برای پیش‌بینی زمان آمدن امواج جدید عفونت محدود می‌کند و جوامع [افراد دارای نقص سیستم ایمنی] را آسیب‌پذیرتر می‌کند».

جهانی عمدتاً بدون ماسک

بیماران مبتلا به نقص ایمنی می گویند راه هایی برای کاهش خطر و انتقال نیازهای خود به دیگران یافته اند. تیلور که برای سرطان سینه تحت درمان است، سعی می کند در ساعات غیر اوج مصرف به فروشگاه ها سر بزند.

حتی پس از آن، او متوجه می شود که برخی از افراد، به خصوص در صندوق ها، خیلی نزدیک می شوند. او مودب اما محکم می‌گوید : گفتن «ببخشید، اگر می‌توانی عقب تر برو » معمولاً کارساز است، شاید هم به خاطر ظاهرش. به دلیل ریزش موهایم.

او میگوید آنها می توانند به من نگاه کنند و متوجه شوند که من یک بیمار سرطانی هستم.

دکتر لئونارد جیسون، استاد روانشناسی اجتماعی و بالینی  می‌گوید: درخواست از مردم برای کمک به ایمن ماندن، به جای اینکه خودخواهی ها را سرزنش کنند، می‌تواند کارساز باشد.وقتی از مردم کمک می‌خواهید، به نوعی خلع سلاح شان میکنید و آن‌ها را تمایل بیشتری برای کمک به شما دارند چرا که شما سعی نمی‌کنید آنها را کنترل کنید.

پس از اینکه ژنووس، که مبتلا به آرتریت روماتوئید است، چهارمین واکسن توصیه شده را دریافت کرد، شخصی تصمیم او را زیر سوال برد. او یاد گرفته است که به سادگی پاسخ دهد. او به آن شخص گفت: "میدونی، هرکسی خودش انتخاب میکنه." و دیگر ساکت می ماند.

راه حل سیلبرمن این است که موضع خود را حفظ کند. او می‌گوید: «به پوشیدن ماسک‌ها ادامه می‌دهم، عکس‌های خودم را در حالی که ماسک زده‌ام پست می‌کنم، و همچنان به خطرات برای جمعیت‌های آسیب‌پذیر مانند مادرم اشاره می‌کنم.

گاهی اوقات، این تفکر دوباره ظاهر می شود. زمانی که دانشگاه بریگهام یانگ دستور ماسک خود را کنار گذاشت، ملیسا آلکاراز، دکترا، استادیار جامعه شناسی در آنجا، به کلاس خود ایمیل زد و از آنها خواست که به ماسک زدن ادامه دهند تا به او کمک کنند از عزیزان دچار نقص ایمنی محافظت کنند. او وقتی به کلاس رسید شگفت زده شد چرا که همه دانشجوبانش به توصیه او عمل کردند.

دکتر لئونارد جیسون، استاد روانشناسی اجتماعی و بالینی در دانشگاه دی پال در شیکاگو، می‌گوید: درخواست از مردم برای کمک به ایمن ماندن، به جای اینکه خودخواهی ها را سرزنش کنند، می‌تواند کارساز باشد.

او می‌گوید: «وقتی از مردم کمک می‌خواهید، به نوعی خلع سلاح شان میکنید و آن‌ها را تمایل بیشتری برای کمک به شما دارند چرا که شما سعی نمی‌کنید آنها را کنترل کنید.»

شما به سادگی درخواست کمک می کنید. او می‌گوید، حتی در این صورت، ممکن است گفت‌وگو باید ادامه داشته باشد اما این رویکرد با افراد غیر حساس کارساز نخواهد بود.

کاپلان از دانشگاه نیویورک می‌گوید: «از دیگران درخواست کمک کردن هنوز از نظر اخلاقی خوب است و من در انجام این کار در میان اطرافیانتان تردیدی ندارم.»

کاپلان می‌گوید: وقتی شما یا فرزندانتان به خانواده دیگری سر می‌زنید، "فکر می‌کنم همه باید بپرسند، "آیا افراد دارای نقص ایمنی در خانه شما هستند؟" و سپس اقدامات احتیاطی را از آنجا انجام دهید. "مثل این است که در مورد حساسیت به بادام زمینی بپرسید."

شانون لا کاوا، روانشناس، روانشناس بالینی و مدیر ارشد بالینی انجمن حمایت از سرطان، می گوید: در حالی که افراد دچار نقص ایمنی ممکن است احساس کنند کنترل کمی بر نحوه واکنش جامعه خود به این بیماری همه گیر دارند، "اما آنها بر نحوه صحبت در مورد آن کنترل دارند."

آنجلس، فردی از یک شبکه ملی که به افراد مبتلا به سرطان کمک می کند است . او می گوید:  اگر در مورد ادامه پنهان‌کاری با آنها مخالفت شود، داشتن یک پاسخ مستقیم ممکن است کار را آسان‌تر کند. او می گوید: "اوه، من فقط دستورات دکتر را دنبال می کنم." یا حتی  از طنز استفاده کنید، مانند " من این ماسک را رها نمی کنم."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha