چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 336889

سلامت نیوز:زیبایی ناخن‌ها برای برخی از  خانم‌ها یک بخش مهم به حساب می‌آید. هرچند این روزها بازار کاشت، ترمیم، ژلیش و ... ناخن داغ است اما رسیدگی به ناخن‌ها حتما نیاز به ناخن‌کار و چند ساعت معطلی در آرایشگاه و به خصوص هزینه  ندارد.

به سادگی ناخن های زیبا داشته باشید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، با اجرای چند روش ساده می‌توانید در خانه از ناخن‌های خود مراقبت کنید تا ناخن‌های زیبا و محکمی داشته باشید.


  همیشه تمیز نگه دارید
این یکی از ابتدایی‌ترین راه‌ها برای داشتن ناخن‌های سالم است. سعی کنید هر بار بعد از شست‌وشوی دست‌، ناخن‌هایتان را کاملا خشک کنید. با این کار جلوی تجمع خاک و باکتری در زیر ناخن را می گیرید.


   مصرف لاک را کم کنید
 لاک‌ها حاوی مواد شیمیایی است که می‌تواند به بافت ناخن لطمه بزند. پاک کردن لاک با استون هم  می‌تواند اوضاع را وخیم‌تر کند. پس اگر اهل استفاده از لاک هستید از لاک‌های مرغوب استفاده کنید و همیشه بین لاک‌زدن فاصله بیندازید تا ناخن‌تان نفس بکشد.


   بدن را هیدراته کنید
 آب خوردن می‌تواند ناخن‌هایتان را تقویت کند. ناخن‌ها بدون رطوبت شکننده می‌شوند، به راحتی ترک می‌خورند و می‌شکنند. اگر در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید هم رطوبت‌ ناخن‌هایتان حفظ می‌شود و هم استحکام بیشتری خواهند داشت.


   با روغن زیتون رفیق شوید
 روغن زیتون می‌تواند مرهم ناخن‌های شکننده باشد. ویتامین E و مرطوب کنندگی در روغن زیتون به فرایند ترمیم ناخن کمک می‌کند و باعث نرم و قوی شدن کوتیکول‌ها می‎شود. می‌توانید شب‌ها قبل از خواب ناخن‌های خود را با روغن زیتون ماساژ دهید و با دستکش نخی آن ها را بپوشانید. صبح روز بعد ناخن‌هایتان را با آب گرم بشویید. تکرار ماهیانه این کار باعث می‌شود ناخن‌ها قوی، محکم و سالم به نظر بیایند.


   غذای مقوی بخورید
کلسیم و پروتئین‌ها نقش پررنگی در داشتن ناخن‌های سالم و قوی دارد. قرار دادن انواع آجیل، چغندر، سویا، عدس، غلات و سبزیجات در رژیم غذایی بساط پروتئین و ویتامین‌های لازم را برای بدن فراهم می‌کند و می‌تواند برای شما ناخن‌های سالم‌تری به ارمغان بیاورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha