محققین آمریکایی با بررسی نحوه زندگی مردم در کشورهای مختلف پی برده اند که مردم آمریکا نسبت به سایر کشورهای جهان با مشکلات سلامتی ناشی از تغذیه روبرو هستند. همچنین بیشتر آمریکایی ها دارای اضافه وزن و چاقی مفرط هستند.

۴ رژیم لاغری آسان و سالم به انتخاب مجله آشپزی و سلامتی زودبپز

این محققین با بررسی عادات تغذیه ای و شاخص سلامتی و طول عمر تمام مردم جهان دریافته اند مردم برخی کشور های جهان نسبت به سایرین عادات غذایی بهتری داشته و طول عمر بیشتر و زندگی سالم تری دارند.

طبق بررسی محققین بیش از 70% مردم ایران نیز بعلت تغذیه ناسالم دارای اضافه وزن بوده و با مشکلات ناشی از آن درگیرند.

خوشبختانه در سال های اخیر با افزایش آگاهی عمومی، توجه مردم به تغذیه سالم و بهبود عادات غذایی بیشتر شده و در این میان رژیم های لاغری مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. اما لاغری به چه قیمت؟ آیا تمام رژیم های لاغری سالم هستند؟ عادات سالم غذایی کدامند و چگونه می توانیم با حفظ سلامتی به وزن ایده آل برسیم؟ 

مجله سلامت و آشپزی زودبپز با بررسی انواع رژیم های لاغری جهان و پرداختن به معایب و مزایای آن ها چهار مورد از بهترین رژیم های لاغری آسان و سالم اثبات شده از لحاظ علمی را معرفی کرده است که در اینجا به آنها می پردازیم:

۱ - رژیم لاغری منو باز و بدون محدودیت غذایی

شاید شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید غذای خود را همراه خانواده میل کنید ولی رژیم لاغری برای شما محدودیت های سختگیرانه ای دارد.

در این صورت آیا باز هم می توانید رژیم لاغری موفقی داشته باشید و وزن خود را کاهش دهید؟

جواب این سوال بله است اما چگونه؟

شما می توانید با رعایت چند نکته ساده و بدون محدودیت های سختگیرانه، همراه با خانواده غذای دلخواه خود را میل کنید و لاغر شوید!

نکته اصلی این است که شما باید به جای تغییر نوع غذاهای خود، نحوه طبخ خود را تغییر دهید و با رعایت میزان غذا در هر وعده و مصرف گروه های غذایی تاکید شده در برنامه رژیمی خود و استفاده از میان وعده های سالم، علاوه بر حفظ سلامتی خود، ماهانه تا حدود 4 کیلوگرم وزن کم کنید.

در این رژیم لاغری می توانید از تنوع غذایی زیادی بهرمند شوید به شرط اینکه نکاتی را رعایت کنید از جمله:

  • در طبخ غذا های خود میزان روغن را تا حد ممکن کاهش دهید و از چربی های مفید مانند روغن زیتون که فواید زیادی بر سلامتی قلب و سلول های مغزی دارد استفاده کنید.
  • سبزیجات را به میزان کافی در رژیم خود جای دهید و در هر وعده نصف بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید.
  • در صورت امکان از نان ها و برنج سبوس دار استفاده کنید ولی در مصرف آنها زیاده روی نکنید.
  • هنگام گرسنگی در میان وعده ها می توانید از میوه های فیبردار مانند سیب به همراه چند دانه مغز بادام یا بادام زمینی یا گردو استفاده کنید.
  • قند و شکر را کاملا از سبد غذایی خود حذف کنید و چای خود را به جای قند و شکر همراه با شیرینی های طبیعی مانند خرما میل کنید. (البته در مصرف شیرینی های طبیعی هم نباید زیاده روی کنید و روزانه بیشتر از دو عدد خرما میل نکنید)

۴ رژیم لاغری آسان و سالم به انتخاب مجله آشپزی و سلامتی زودبپز

۲ - رژیم لاغری مدیترانه ای

آیا تا کنون اندام منحصر بفرد ایتالیایی ها شما را تحت تاثیر قرار داده؟

ما همیشه ایتالیایی ها را مردمی شاداب همراه با بدنی خوش فرم میشناسیم. بد نیست بدانید طبق بررسی و گزارش سایت health.usnews مردم کشورهای حاشیه دریای مدیترانه و به عبارتی اروپای جنوبی از جمله یونان، اسپانیا و ایتالیا طول عمر بیشتر و زندگی سالم تری نسبت به سایر مردم جهان دارند و طبق رتبه بندی این سایت رژیم مدیترانه ای در رتبه اول بهترین رژیم های غذایی قرار گرفته است.

اما راز سلامتی مردم این کشور ها چیست؟ پاسخ را باید در سبک زندگی فعال و الگوی غذایی سالم آن ها جستجو کنیم!

رژیم غذایی مدیترانه ای علیرغم تفاوت هایی که در هر کدام از این کشور ها دارد، دارای اصول ثابتی است که در تمام آن ها یکسان است. از دیگر جذابیت های این رژیم بی نظیر فواید بسیار آن بر سلامت قلب و مغز و پیشگیری و کنترل بیماریها است.

حال نگاهی به این رژیم غذایی فوق العاده می اندازیم:

  • این رژیم شامل غلات کامل و تصفیه نشده و چربی های اشباع نشده است.
  • میوه ها و سبزیجات بخش اصلی غذای آنها را تشکیل می دهد.
  • ماهی اصلی ترین و مهم ترین منبع پروتئین در این رژیم غذایی است و برخلاف آن گوشت قرمز که منشا بسیاری از بیماری هاست مصرف چندانی ندارد.
  • محصولات لبنی و گوشت طیور نیز مصرف متوسطی دارند.
  • همچنین رژیم مدیترانه ای مقدار زیادی از دانه ها و مغز ها را در طول روز شامل می شود.

۴ رژیم لاغری آسان و سالم به انتخاب مجله آشپزی و سلامتی زودبپز

۳ - رژیم لاغری ژاپنی

زیبایی پوست ژاپنی ها و طول عمر آن ها معمولا زبانزد است!

بیایید نگاهی به رژیم غذایی عجیب ژاپنی ها بیاندازیم:

  • معمولا ژاپنی ها متنوع ترین و مفصل ترین رژیم غذایی را دارند و به سبزیجات و غذا های دریایی اهمیت ویژه ای می دهند.
  • همچنین ژاپنی ها در طول روز میوه و به میزان زیادی آب مصرف می کنند.
  • ژاپنی ها در هر وعده برنج قهوه ای بخارپز، چای سبز، سوپ، جلبک، توفو و ماهی مصرف می کنند و وعده های غذایی آن ها شامل تمام ویتامین های ضروری و لازم برای سلامتی پوست و مو می باشد.
  • علاوه بر سبک تغذیه ای ژاپنی ها عادات غذایی ویژه ای نیز دارند که به لاغری و سلامتی آنها کمک بسیاری می کند از جمله اینکه ظروف غذای ژاپنی ها بسیار کوچک است و غذای خود را به آرامی می خورند.

۴ رژیم لاغری آسان و سالم به انتخاب مجله آشپزی و سلامتی زودبپز

۴- رژیم لاغری چینی

رژیم لاغری چینی یکی از آسان ترین و ساده ترین روش ها برای لاغری است و چینی ها معتقدند که غذایی که مصرف می کنند سرشار از انرژی طبیعی زندگی باشد و دارای انرژی مفید و مواد مغذی سودمند برای بدن آنها باشد.

بر طبق اصول لاغری چینی باید به احساسی که با خوردن هر غذا تجربه می کنید دقت کنید؛ این احساس به شما کمک می کند تا بفهمید چه غذا هایی برای شما مفید هستند.

از دیگر اصول مهم غذایی چینی ها قرار دادن مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان هاست که با مهار کردن رادیکال های آزاد به سلامت بدن کمک بسیاری می کنند.

آنتی اکسیدان ها با افزایش سم زدایی در بدن باعث افزایش طول عمر همچنین سلامت قلب و مغز و جلوگیری از سکته های قلبی و مغزی می شوند. همچنین کاهش روند پیری پوست و سلامتی چشم ها و مفصل ها از دیگر فواید آنتی اکسیدان هاست.

معمولا سفره غذایی چینی شامل مقادیر زیادی از سبزیجات، انواع کلم ها، کدو، مرکبات، چای سبز و انواع جوشانده هاست.

نکته دیگر رژیم لاغری چینی ها مصرف بیشتر غذاها به صورت بخارپز و آب پز است و غذا های سرخ شده در رژیم غذایی آنها ممنوع است! همچنین سبزیجات آبپز در بدن به راحتی هضم و جذب می شوند.

رژیم های لاغری آسان و سالم، بهترین انتخاب برای کاهش وزن

چهار رژیم توصیه شده جزو آسان ترین و سالم ترین رژیم های لاغری بوده و کمترین محدودیت های غذایی را دارند. همچنین نقش ویژه در بهبود سلامت جسمانی داشته و تمام ریز مغذی های مورد نیاز بدن را تامین می کنند.

نهایتا لازم است بدانید که بهترین نتیجه ها در اثر استمرار حاصل می شوند و شما می توانید با تغییر عادات غذایی خود به تغذیه سالم در طولانی مدت علاوه بر لاغری، سلامتی خود را نیز تضمین کنید.

در انتها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع رژیم های لاغری سالم و سریع، لاغری شکم، لاغری صورت و دریافت برنامه رژیمی اصولی از بهترین متخصصین تغذیه کشور به آدرس اینترنتی www.zoodbepaz.com مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سهیل ناظمی IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    به نظرم این چینی ها بصورت ژنتیکی لاغر هستند و نیازی به رژیم لاغری چینی ندارند