جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 336945

سلامت نیوز: یک کارشناس پرستاری اظهار داشت: ویتامین E برای سلامت پوست و مو خواص زیادی دارد، ویتامین E یکی از ویتامین های محلول در چربی، برای سلامت مو، پوست و قلب مفید بوده و در درمان سرطان و آلزایمر نقش بزرگی دارد.

ویتامینی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهداشت نیوز، اعظم ولایتی ادامه داد: تولید ویتامین E در بدن امکان پذیر نیست، به همین دلیل برای تأمین ویتامین E مورد نیاز بدن باید، مکمل های غذایی یا غذاهای را استفاده کرد که سرشار از این ویتامین باشند، ویتامین E در انواع آجیل ها، روغن های گیاهی و برخی سبزیجات موجود است.

این کارشناس پرستاری افزود: ویتامین E باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از پیری زودرس پوست می شود، این ویتامین برای داشتن بینایی سالم نیز بسیار مؤثر است، البته مصرف بیش از حد ویتامین E خطرناک بوده و برای سلامتی شخص عوارض دارد.

ولایتی اذعان داشت: ویتامین E در روغن زیتون، دانه آفتابگردان، بادام، فندق، بادام زمینی، انبه، اسفناج، بروکلی، آووکادو، کیوی و گوجه فرنگی به وفور وجود دارد، با استفاده از این خوراکی ها می توان ویتامین E بدن را تأمین کرد و در صورت کمبود باید از مکمل های دارویی استفاده شود.

وی ادامه داد: استفاده از ویتامین E برای تنظیم کلسترول خون و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی مفید بوده و جهت مبارزه با رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از سرطان نیز می توان از این ویتامین استفاده کرد.

ولایتی گفت: ویتامین E برای سلامت پوست و مو، کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی، تنظیم هورمون‌ها و کمک به کم کردن وزن، تقویت بینایی، پیشگیری از بیماری آلزایمر، کاهش خطر ابتلا به سرطان و تقویت درمان دارویی، افزایش استقامت فیزیکی و قدرت ماهیچه‌ها و کمک به رشد جنین در دوران بارداری نیز بسیار مفید بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha