شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 337011

سلامت نیوز: دندان‌درد از مشکلاتی است که هر کسی را کلافه می‌کند، گاهی موقعی شروع می‌شود که دسترسی به دندان پزشکی نداریم، گاهی هم به‌دلایل دیگر ناچاریم کمی درمان را به تعویق بیندازیم، هرچند در هر حالتی بهترین کار رفتن به دندان پزشکی است اما بازهم تا آن‌زمان می‌توانید روش‌های سریع و خانگی را برای تسکین درد امتحان کنید.  

روش‌های فوری برای درمان و تسکین دندان درد

 پودر فلفل قرمز و زنجبیل 

  به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، زنجبیل و فلفل هر دو داروهای ضد درد هستند و هرکدام از این دو ادویه را به تنهایی می‌توانید برای درمان دندان درد استفاده کنید ولی برای نتیجه بهتر، می‌توانید مخلوطی از این دو ادویه را تهیه کنید به این روش که: میزان مساوی از این دو ادویه را با آب مخلوط و یک مخلوط با غلظت سس آماده کنید، سپس توپ کوچکی از پنبه آماده و به میزان کافی به سس مد نظر آغشته کنید؛ حالا آن را درست روی دندان‌تان بگذارید و تا زمان فروکش کردن درد یا حداقل تازمانی که طاقتش را دارید، پنبه را از دهان‌تان خارج نکنید؛ راستی پنبه آغشته به سس را جایی که لثه و زبان شما به آن برخورد نکند قرار دهید.


 روغن میخک 

دو قطره روغن میخک را روی یک پنبه بریزید و آن را تا زمان رفع درد، پشت دندان‌تان قرار دهید. روش دیگر استفاده از میخک برای دندان درد جویدن آن است به این روش که  یک دانه میخک را آن قدر بجوید که روغنش بیرون بیاید.


 دم کرده نعناع 

برای تسکین فوری دندان درد یک قاشق چای خوری نعناع خشک را در یک فنجان آب جوش بریزید و 20 دقیقه زمان بدهید تا خوب دم بکشد وقتی که دمنوش‌تان خنک شد، آن را در دهانتان بچرخانید و بعد بیرون بریزید.


 آب نمک 

  برای درست کردن آب نمک با هدف درمان سریع دندان درد، یک قاشق غذاخوری نمک را در آب جوشیده حل کنید و بگذارید سرد شود. مقدار کمی آب نمک یا محلول نمکی را به مدت 30 ثانیه در دهان خود بگردانید.


 استفاده از یخ و طب فشاری 

  یک نسخه قدیمی می‌گوید اگر دست‌تان را با یخ ماساژ دهید، درد دندان‌تان آرام می‌شود. زمانی‌که یخ را بین انگشت سبابه و شست می‌گذارید، اعصاب انگشت شما پیغام سرما را به مغزتان می‌فرستد و پیغام آرام شدن درد را به دندان شما می‌رساند.


  سیر

اول این‌که می‌توانید یک حبه سیر له شده را با کمی نمک مخلوط کنید و روی دندان قرار بدهید؛ راه دوم این است که یکی دو حبه سیر را بجوید این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید.


  عصاره وانیل

دو یا سه قطره وانیل را  روی گوش پاک‌کن یا یک تکه پنبه بریزید و به صورت مستقیم روی محل آسیب دیده قرار دهید.


 چای سیاه

چای سیاه پررنگ به دلیل دارا بودن تانین که ماده‌ای قابض است  با کاهش التهاب، درد دندان را کاهش می دهد. برای کاهش درد دندان یک چای کیسه‌ای را خیس کنید و روی ناحیه درد قرار دهید یا این‌که چای سیاه را بعد از خنک شدن، چند بار در دهان تان غرغره کنید.


توجه: استفاده از روش‌های دیگر این مطلب موقتی است. علاوه بر این‌که زمانی که دندان درد شما ناشی از عفونت نباشد (برای مثال ناشی از آنژین یا نشانگان مفصل گیجگاهی فکی) هیچ چیز نمی‌تواند درد را حتی به طور موقت کاهش بدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha