سلامت نیوز: مسئول آموزش و پژوهش اورژانس تهران گفت: افراد برای انجام کارهای ضروری در شب چهارشنبه سوری از خیابان‌های خلوت تردد کنند.

برخی مصدومان حوادث چهارشنبه سوری، عابران و رهگذران هستند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید مهرسروش گفت: در شب چهارشنبه سوری افراد برای انجام کارهای ضروری خود بهتر است از خیابان‌های شلوغی که مواد محترقه زیاد پرتاب و استفاده می شود، تردد نداشته و افراد برای حفظ ایمنی و پیشگیری از بروز آسیب های احتمالی از مناطق خلوت‌تر تردد کنند.

توصیه مسئول آموزش و پژوهش اورژانس به افراد این است که از مواد محترقه و به خصوص دست‌ساز مانند اکلیل سرنج استفاده نکنند و سلامتی خود و دیگران را در ایام پایانی سال و نزدیک عید نوروز به خطر نیندازند. بخشی از مصدومان حوادث چهارشنبه سوری عابران و رهگذران هستند که در هنگام عبور دچار آسیب می شوند.

به گفته وی، قبل از شیوع بیماری کرونا مناطقی برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در نظر گرفته میشدند که این کار در جهت کاهش مصدومان موثر بوده است.

به گواه آمار دو سال پیش حوادث چهارشنبه سوری کاهش پیدا کرده بود، اما سال قبل این آمار افزایش داشته است. به طور کلی نسبت به چند سال قبل آمار حوادث کاهش داشته اند.

مهر سروش گفت: در شب چهارشنبه سوری بهترین مکان و امن ترین محل خانه خود و در کنار سایر اعضای خانواده است. توصیه می شود که در این شب افراد جز برای انجام کارهای ضروری به بیرون نروند تا دچار آسیب احتمالی در ایام پایانی سال نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha