سلامت نیوز :سخنگوی انتظامی کشور گفت: ۳۹۲ میلیون کیلوگرم مواد خوراکی قاچاق در طول ۱۱ ماهه گذشته کشف شده که نسبت به سال گذشته ۴۱۷ درصد رشد داشته است.

۱۶ هزار معتاد متجاهر در تهران داریم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سردار مهدی حاجیان، سخنگو و معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی کشور در نشست خبری صبح امروز دوشنبه ۲۳ اسفندماه گفت: سالی که گذشت سال سختی بود و دشمن با تمام توان و قدرت در حوزه رسانه حضور پیدا کرده بود و هم در حوزه انتخابات و احساس ناامنی در جامعه تلاش می کرد و همچنین دشمنان از ابزارهای رسانه ای بهره مند بوده و به دنبال تشویش اذهان عمومی بودند.

وی ادامه داد: هر جا ما توانستیم احساس واقعی و عینی را با احساس ادراکی نزدیک کنیم موفق بودیم و این وظیفه مهم بر عهده اصحاب رسانه است.

وی ادامه داد: ماموریت های پلیس و وسعت و تنوع در ماموریت ها کاملا مشخص است برای انتظامی کشور ۳۲ ماموریت در قانون مشخص شده است. وسعت ماموریت‌ها در بخش های مختلف مانند مرزبانی، پلیس راه و راهنمایی رانندگی کاملا مشهود است.وظیفه نیروی انتظامی استقرار نظم و امنیت و پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی است همچنین مبارزه با ناامنی،  ایجاد امنیت و رفاه، مبارزه با قاچاق مواد مخدر،  مبارزه با اراذل و اوباش... بر عهده انتظامی کشور است که در این زمینه ها در طول یکسال گذشته همکاران من توفیقاتی بدست آورده اند.

حاجیان ادامه داد: باید تلاش کنیم خودمان را به پلیس در تراز انقلاب اسلامی برسانیم و پلیسی هوشمند ولایتمدار و قانون‌مدار و الگویی برای پلیس دیگر کشورها باشیم. در همین راستا در بیانیه گام دوم برنامه هایی برای پلیس در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی کشور با اشاره به شعار نوروزی گفت: امسال و هرساله ما شعاری را برای خودمان تعیین می کنیم و در قرارگاه نوروزی اهدافی را برای تحقق این شعار برنامه ریزی می کنیم. شعار امسال نیز  پلیس هوشمند قانونمداری و نشاط بهاری تعریف شده است. 

وی ادامه داد: امروز اپلیکیشن پلیس من به عنوان بستری برای ارائه دمای الکترونیکی تهیه شده است. همچنین قرارگاه هوشمندسازی راه اندازی و برنامه سه ساله در این زمینه مشخص شده است و امسال ۲۵ خدمت از جمله خلافی خودرو و گذرنامه در سامانه پلیس من‌ ارائه شده است.

او درباره عملکرد یکساله پلیس گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه مرزبانی برای جلوگیری از ورود و خروج کالاهای قاچاق و پلیس امنیت اقتصادی با حضور در گمرک و بازار اقداماتی را انجام داده است. در کشف تجهیزات پزشکی ۳۹ میلیون و ۵۷۹ هزار قطعه کشف و ضبط کرده ایم. که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ۸ میلیون و ۱۰۱ هزار دستگاه لوازم خانگی قاچاق که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است. تجهیزات یارانه ای ۲ میلیون و ۳۶۹ هزار دستگاه بود که نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش داشته است ۳۹۲ میلیون کیلوگرم مواد خوراکی قاچاق کشف شده که نسبت به سال گذشته ۴۱۷ درصد افزایش داشته است. ارزش ریالی کالاهای کشف شده ۱۵۲ هزار میلیارد ریال بوده است که باید دستگاه‌های مسئول زیرساخت‌های لازم را برای کنترل بیشتر فراهم کنند.

وی ادامه داد: ۷۰ هزار و ۸۳۰ نفر شناسایی و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است.

او درباره سرقت خرد گفت: ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است سرقت های خرد ۵۲ درصد سرقت ها را تشکیل می‌دهد. پلیس در مواجهه با جرایم در ایستگاه آخر است. بخش عمده سرقت‌های خرد با معتادان متجاهر در ارتباط است معتادانی که درآمد و سرپناهی ندارند و این یک معضل اجتماعی است و باید چاره ای برای آن اندیشیده شود.

وی ادامه داد: ما در تهران ۱۶ هزار معتاد متجاهر داریم که ظرفیت مراکز صرفا ۵۰ درصد است و امیدواریم با دستور رئیس جمهور و ورود شهرداری ها شاهد اقدامات خوبی باشیم.

حاجیان درباره کشف سرقت گفت: نسبت به سال گذشته به طور میانگین در همه سرقت‌ها ۷ درصد افزایش کشفیات داسته ایم. در جرایم جنایی ۱۰۲ درصد کشفیات داشته ایم. در بیش از ۹۰ درصد جرایم جنایی شامل قتل و ضرب و جرح متهمان آن دستگیر شده است. همچنین بیش، از ۱۰ درصد جرایم جنایی سال گذشته نیز کشف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha