سلامت نیوز:عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره معضل کمبود پزشک متخصص اظهار کرد: در اکثر شهرستان ها با مشکل کمبود پزشک مواجه هستیم.

رنج ۶ شهرستان از کمبود پزشک

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، بهروز محبی نجم آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر جزئیات علت کمبود پزشک در برخی شهرستان‌ها اظهار کرد: یکی از مسائل و موضوعات مطرح که منجر به گله‌مندی برخی در برخی نقاط کشور شده، این است که نحوه مواجهه دولت با آن‌ها در مناطق محروم و امتیازاتی که به آن‌ها می‌دهند قابل توجه نیست و این امر موجب شده تا این افراد قصد حضور در مناطق محروم را نداشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره اقداماتی و برنامه‌هایی که باید برای این افراد در زمینه حضور در مناطق محروم صورت گیرد، افزود: به نظر می‌رسد دولت باید مقداری نگاه جدی‌تر در سال‌های اخیر به این مساله می‌داشت و در حال حاضر نیز توجه ویژه‌ای به این پزشکان باید شود تا آن‌ها را بتوانیم ترغیب به حضور در مناطق محروم کنیم و ای قشر با رغبت خوبی حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه باید کاری کرد تا حتی بسیاری از پزشکان حضور بیتوته و شبانه‌روزی در این مناطق داشته باشند و مشکلات مردم به خوبی حل شود، گفت: در حال حاضر موضوع کمبود پزشک متخصص در کشور بسیار جدی است و به همین دلیل بوده که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه افزایش ظرفیت ۲۰ درصدی به مدت ۵ سال را مصوب کرده تا این مشکل حل شود.

محبی نجم آبادی با اشاره به برخی مشکلاتی که موضوع کمبود پزشک در کشور ایجاد می‌کند، گفت: مشکل کمبود پزشک به خصوص پزشک متخصص در کشور باعث تحمیل هزینه اضافی به مردم شهرستان‌ها می‌شود و این افراد باید هزینه و زمان زیادی را صرف کنند تا به یک پزشک برای درمان بیماری خود دسترسی پیدا کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که این مشکل چقدر می‌تواند در کاهش مشکلات مردم تاثیرگذار باشد، افزود: باید موضوع دسترسی مردم به پزشک حل شود تا مشکلات مردم در زمینه خدمات درمانی کاهش داده شود. البته این مشکل فقط برای حوزه انتخابیه ما نیست و در سایر شهرستان‌ها هم این مشکل وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha