بسیاری از افراد امروزه به دنبال مکمل‌های مفید برای بدن هستند. به طور کلی مصرف مکمل در همه افراد ضروری و یکسان نیست و تمامی انواع آن‌ها برای بدن مفید نیستند. از مکمل‌هایی باید استفاده کرد که موجب ارتقا سلامتی بدن می‌شوند. داشتن اطلاعات کافی برای خرید و مصرف انواع مکمل‌های غذایی یا ورزشی، امری ضروری است.

نقش اساسی مکمل‌ها در زندگی امروزی

در این مقاله سعی داریم تا نسبت به آشنایی و دانش شما عزیزان در مورد مکمل‌ غذایی و مکمل ورزشی و نحوه خرید آنها، مطالب مفیدی را مورد بررسی قرار دهیم.

مکمل غذایی چیست و انواع آن کدامند؟

به موادی که به عنوان مکمل و به صورت خوراکی در رژیم غذایی گنجانده شود که شامل یک یا چند ماده مشخص مثل ویتامین‌ها باشد، مکمل غذایی گویند. این مکمل‌ها به شکل قرص، کپسول، پودر یا نوشیدنی عرضه می‌شوند. همه مکمل‌های غذایی دارای برچسبی هستند که ترکیبات، میزان مواد تشکیل‌دهنده، هشدار منع مصرف، میزان توصیه‌شده مصرف در هر وعده و دیگر مواد اضافه‌شده در آن را به‌دقت مشخص می‌کند.

امروزه با توجه به تغییر در سبک زندگی و مصرف کم میوه و سبزیجات تازه یا غذاهای فاقد ریز مغذی‌ها مانند فست فودها، مصرف مکمل غذایی جز ضروری رژیم غذایی روزانه افراد شده است.

برخی از مکمل‌های غذایی سلامت بدن را بهبود بخشیده و به داشتن زندگی سالم کمک می‌کند. به عنوان نمونه مکمل‌های حاوی کلسیم و ویتامین D به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کنند و خطر پوکی استخوان در بزرگسالی را کاهش می‌دهند. مکمل‌های غذایی می‌توانند شامل یک یا ترکیب چند نوع مواد از قبیل ویتامین‌ها، مواد معدنی، عصاره‌های گیاهان دارویی و اسیدهای آمینه باشند.

نقش اساسی مکمل‌ها در زندگی امروزی

در نظر داشته باشید مکمل‌های غذایی حاوی مواد مؤثری هستند که می‌تواند عوارضی همچون سردرد، فشار خون بالا، ضربان قلب نامنظم یا علائم گوارشی در برخی افراد ایجاد کند. مصرف بیش از اندازه‌ی برخی از مولتی ویتامین‌ها و مکمل‌ها ممکن است، بسیار خطرناک باشد.

مهمترین نکته در مورد مکمل‌های غذایی این است که در صورت افت بدن در اثر تغذیه نامناسب، به عنوان تکمیل‌کننده رژیم غذایی نه به عنوان جایگزین کامل خوراکی‌های مفید از آن استفاده می‌شود. انواع مکمل‌های مفید برای بدن؛ مکمل‌های پروتین دار، ویتامین دی، کراتین و ترکیبات روغن ماهی هستند.

تنوع مکمل‌های غذایی با برندهای مختلف داخلی و خارجی زیاد است. شما می‌توانید برای خرید مکمل غذایی از داروخانه آنلاین با ارسال رایگان استفاده کنید. در اینصورت یک خرید مطمئن و مقرون به صرفه خواهید داشت.

آنچه از مکمل ورزشی باید دانست

مکمل ورزشی مفید، مکملی است که بتواند تغذیه ورزشکار را کامل کند. یعنی فرد یک رژیم غذایی سالم به همراه تمام ریز مغذی‌های ضروری برای بدن دارد، اما برای کامل شدن برنامه خود و کمک برای انجام تمرینات ورزشی سنگین، به سراغ مکمل می‌رود.

به طور کلی مکمل‌های ورزشی به دو گروه زیر تقسیم می‌شوند.

مکمل‌های مغذی شامل ویتامین‌ها، املاح و الکترولیت‌ها، اسیدهای آمینه، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها هستند.

مکمل‌های نیروزا شامل ال - کارنیتین، کافئین، کراتین، جنسینگ و کوآنزیم‌ها هستند.

مکمل ورزشی، برای افزایش توانایی ساختن ماهیچه یا بالابردن کارایی بدن ورزشکاران رشته‌های مختلف خصوصاً رشته پرورش اندام و بدنسازی استفاده می‌شوند.

مکمل‌ها در رشته‌های ورزشی گوناگون اثرات متفاوتی دارند، برای مثال مکملی که برای ورزشکاران پرورش اندام مفید است، برای رشته‌های رزمی مناسب نیست. مصرف مکمل ورزشی احتمال بروز تداخل دارویی را ایجاد می‌کند. بنابراین قبل از مصرف مکمل‌ها، ضروری است، ورزشکار از نظر مشکلاتی مانند سن، جنسیت، نوع ورزش، سطح مسابقات، نارسایی کلیوی، قلبی و عروقی و مصرف هرگونه دارو بررسی شود.

نقش اساسی مکمل‌ها در زندگی امروزی

ادعای مؤثر بودن یک مکمل توسط تولیدکننده آن ممکن است درست نباشد و فقط برای جنبه تبلیغاتی محصولات خود از آن استفاده کند. با توجه به قیمت بالای مکمل‌های ورزشی و تنوع زیاد آن‌ها، احتمال ایجاد تقلب و کیفیت پایین محصول در آن زیاد است. پس قبل از خرید مکمل ورزشی در نظر داشته باشید که از یک مکان معتبر مانند داروخانه اینترنتی در شیراز خرید کنید. در این صورت از مشاورهای تخصصی آن‌ها قبل از خرید بهره‌مند می‌شوید.

چگونه یک مکمل مفید و اصل بخریم؟

هدف از مصرف مکمل‌های غذایی و ورزشی، حفظ سلامت بدن، کمک به بهبود سلامتی و افزایش توانایی بدن ورزشکاران و افراد معمولی است. یکی از مهم‌ترین مسائلی که حتماً باید به آن توجه داشته باشید این است که کدام مکمل برای بدن شما نیاز است.

احتمال دارد مکمل غذایی یا مکمل ورزشی که در بازار عرضه می‌شود به صورت قاچاق وارد کشور شده باشند. این مکمل‌ها فاقد ارزش غذایی هستند یا ارزش غذایی آن‌ها پایین است. در برخی از موارد هم حاوی ترکیبات خطرناک و مضری هستند که آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری را به بدن وارد می‌کنند، پس حتماً به مکانی که از آن مکمل خریداری می‌کنید دقت داشته باشید.

نقش اساسی مکمل‌ها در زندگی امروزی

مکمل غذایی و مکمل ورزشی تولید داخل باید مجوز وزارت بهداشت ایران را داشته باشد. توجه کنید که تمام مکمل‌های وارداتی باید کد اصالت کالا داشته باشند. با بررسی این کد می‌توانید از قاچاق نبودن مکمل اطمینان حاصل کنید.

از کجا مکمل خود را تهیه کنیم تا جای نگرانی نداشته باشیم؟ مکمل غذایی را حتماً از داروخانه اینترنتی تهیه نمایید، زیرا هم از اصالت محصول مطمئن هستید و هم از آموزش­های موجود در مورد نحوه استفاده و ترکیبات مفید مکمل ها مطلع می­شوید. بنابراین با بهترین قیمت و کیفیت، خرید مکمل ورزشی و غذایی را از برندهای معتبر انجام می‌دهید. با این کار از مزایای داروخانه آنلاین با ارسال رایگان بهره‌مند می‌شوید.

سخن آخر

در نهایت توصیه می‌شود قبل از مصرف هرگونه مکمل غذایی یا مکمل ورزشی با افراد متخصص این حوزه مشورت کنید تا از عوارض جانبی و تداخلات دارویی این محصولات اطلاع پیدا کنید.

داروخانه آنلاین دکتر دانیالی در شیراز با مشاوره تخصصی رایگان به شما در خرید مکمل غذایی و مکمل ورزشی کمک می‌کند. در داروخانه آنلاین تنوع محصولات با برندهای اصلی و معتبر زیاد است. با مراجعه به سایت داروخانه اینترنتی دکتر دانیالی به آدرس www.drdanyali.com از اطلاعات گسترده در مورد خرید انواع مکمل ورزشی و غذایی و سایر محصولات متنوع استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha