پنجشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 337408

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران حوان:شواهد و تحقیقات علمی نشان می‌دهد که اسفناج و تخم مرغ به سلامت بدن و پیشگیری از پوسیدگی دندان، پاکسازی کبد و رشد استخوان‌ها کمک می‌کند.

خواص ترکیب اسفناج و تخم مرغ برای بدن

اگر تخم مرغ را با اسفناج بخورید، از سلامت دندان‌های خود محافظت خواهید کرد. ما در روزهایی قرار داریم که باید غذاهای را انتخاب کنیم که ایمنی بدن ما را تقویت کند. اسفناج و تخم مرغ ایده آل هستند.

تخم مرغ که برای بیماری‌های قلبی مفید است، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. این ماده غذایی به تمام معنا از قلب محافظت می‌کند و نباید از سفره‌های شما کم شود. خوردن تخم مرغ هر روز پوست شما را بازسازی می‌کند، انرژی جامد را به انرژی شما می‌رساند و باعث می‌شود روز را مثبت‌تر شروع کنید.

تخم مرغ برای بیماری‌هایی مانند سکته قلبی، سکته مغزی و فشار خون بالا مفید است. پیری را به تاخیر می‌اندازد. به خصوص اگر بچه‌هایی دارید که در حال رشد هستند، مطمئن شوید که هم تخم مرغ و هم اسفناج را مکرر مصرف می‌کنید؛ لذا ترکیب تخم مرغ با اسفناج فواید بی شمار دارد. به همین دلیل مصرف تخم‌مرغ اسفناج را در صبح فراموش نکنید یا آن را برای شام آماده کنید.

فواید ترکیب اسفناج و تخم مرغ برای سلامت بدن

اسفناج سرشار از منیزیم، فسفر و مواد معدنی ید است و به رشد استخوان‌ها و بلند شدن گردن در کودکان کمک می‌کند.

این ترکیب به پاکسازی کبد کمک می‌کند. همچنین دارای خاصیت محافظتی در برابر سرطان است. این مخلوطی است که برای محافظت از خود در برابر سرطان که یکی از بیماری‌های عصر ماست، کمک زیادی می‌کند.

از التهابی که ممکن است در ریشه دندان ایجاد شود جلوگیری می‌کند. همچنین از پوسیدگی و از دست دادن دندان جلوگیری می‌کند. به شما این امکان را می‌دهد که دندان‌هایی سالم و بادوام داشته باشید. سلامت بهتر دندان به معنای لبخند بهتر است. این به روشی مثبت بر روانشناسی شما تأثیر می‌گذارد.

زمانی که تخم مرغ با اسفناج به طور منظم مصرف شود، نیاز بدن به آهن بیش از حد را تامین می‌کند. دلیل بسیار مهمی برای مصرف تخم مرغ با اسفناج است.

سرشار از فیبر، پروتئین و ارزش ویتامین است که آن را به منبعی ضروری برای افراد گیاهخوار تبدیل می‌کند. به این ترتیب بدن شما ویتامین لازم را دریافت می‌کند.

فواید اسفناج و تخم مرغ برای سلامتی

اسفناج چند کالری دارد؟

۱۰۰ گرم اسفناج حدود ۲۳ کالری دارد.

ارزش‌های تغذیه‌ای اسفناج
۱۰۰ گرم اسفناج حاوی:

آب: ۹۱.۴ گرم

انرژی: ۲۳ کیلو کالری

پروتئین: ۲.۸۶ گرم

چربی کل: ۰.۳۹ گرم

کربوهیدرات: ۳.۶۳ گرم

فیبر: ۲.۲ گرم

کل شکر: ۰.۴۲ گرم

کلسیم: ۹۹ میلی گرم

آهن: ۲.۷۱ میلی گرم

منیزیم: ۷۹ میلی گرم

فسفر: ۴۹ میلی گرم

پتاسیم: ۵۵۸ میلی گرم

سدیم: ۷۹ میلی گرم

روی: ۰.۵۳ میلی گرم

ویتامین C، اسید اسکوربیک کل: ۲۸.۱ میلی گرم

تیامین: ۰.۰۸ میلی گرم

ریبوفلاوین: ۰.۱۹ میلی گرم

نیاسین: ۰.۷۲ میلی گرم

ویتامین B-۶: ۰.۲ میلی گرم

فولات، DFE: ۱۹۴ میکروگرم

ویتامین B-۱۲: ۰ میکروگرم

A، IU: ۹۳۷۷ IU

E (آلفا توکوفرول): ۲.۰۳ میلی گرم

ویتامین D: ۰ IU

ویتامین K (فیلوکینون): ۴۸۲.۹ میکروگرم

اسیدهای چرب، کل اشباع شده: ۰.۰۶ گرم

کلسترول: ۰ میلی گرم

کافئین: ۰ میلی گرم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha