شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 337467

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، برخی از زنان در معرض زایمان زودررس هستند که بواسطه آن نوزاد در خطر قرار می‌گیرد.

زنانی که در معرض زایمان زودرس هستند

به گزارش دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، زنان بارداری که به کووید مبتلا می‌شوند دو برابر بیشتر در معرض زایمان زودرس هستند.

دانشمندان آمریکایی ۴۳ هزار خانم باردار را تحت نظر گرفتند که ۱۳۰۰ نفر آنها دچار کرونا بودند؛ داده‌های به دست آمده از این مطالعه نشان داد علاوه بر افزایش خطر زایمان زودرس، مادران مبتلا به کووید بیشتر در معرض خطر سپسیس و لخته شدن خون بودند.

 سپسیس نوعی التهاب است که سراسر بدن را فرا می‌گیرد و به دلیل عفونت پیش می‌آید. علائم و نشانه‌های این بیماری شامل تب، افزایش تپش قلب و افزایش میزان تنفس است.

هیچ یک از زنان شرکت کننده در این مطالعه علیه ویروس واکسینه نشده بودند. کارشناسان حدس می‌زنند که ویروس ممکن است شرایط زمینه‌ای را تشدید کند و خطر  زایمان زودرس را افزایش دهد.

مطالعات قبلی نشان دادند،  کودکانی که قبل از موعد مقرر متولد می‌شوند، ممکن است در معرض خطر بیشتری از مشکلات روحی و قلبی باشند. محققان می‌گویند این مطالعه باید برای تشویق مادران آینده و زنانی که قصد بچه دار شدن دارند به واکسیناسیون استفاده شود.

این مطالعه در  مجله «JAMA Internal Medicine» منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha